4 راه بی خطر برای مهاجرت به ترکیه + دریافت پاسپورت ترکیه

2 شهریور 1401
0 دیدگاه
4 راه بی خطر برای مهاجرت به ترکیه + دریافت پاسپورت ترکیه

در این محتوا از سایت ترامند قصد داریم برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند اطلاعاتی در رابطه با روش های دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه بدهیم، پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه

برای اینکه بلافاصله بعد از مهاجرت به ترکیه بتوانیم پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کنیم، روش ها و مسیر های متفاوتی وجود دارد. در ادامه به مهم ترین این روش ها اشاره می کنیم تا بتوانید مناسب ترین مسیر را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی از بهترین راه های دریافت پاسپورت ترکیه، کار در این کشور است. متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه ابتدا باید بدانند که از آنجایی که زبان رسمی مردم ترکیه ترکی استانبولی است، تسلط به زبان ترکی استانبولی یکی از پیش نیازهای اصلی استخدام کارفرمایان ترک می باشد.

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی مهاجرت به ترکیه را در سایت ترامند مطالعه کنید.

تمامی افراد جویای کار در ترکیه نیاز به دریافت مجوز کار از وزارت کار و رفاه اجتماعی دارند. البته قابل ذکر است که در مرحله اول متقاضی باید مراحل کاریابی و مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشته و با کارفرمای ترکیه ای به توافق رسیده باشد.

همزمان با دریافت مجوز کار، مدارک باید توسط کارفرما به اداره کار ارائه شود. در این حالت ابتدا به فرد اجازه اقامت یک ساله داده می شود که در صورت تمدید قرارداد کار توسط کارفرما این مجوز تمدید می شود.

تمامی دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تنها با ارائه مجوز کار مجاز به کار پاره وقت در این کشور هستند. جالب است بدانید که نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است و این عدد نشان دهنده وضعیت نامطلوب اشتغال در این کشور نسبت به کشورهایی مانند آلمان و اتریش است که نرخ بیکاری کمتر از 5 درصد دارند.

به همین دلیل به دانشجویان مقطع کارشناسی در ترکیه مجوز کار داده نمی شود و فقط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا حق کار پاره وقت را دارند.

نکته مهم دیگر برای جویندگان کار در ترکیه بررسی شرایط ویزای همراه است. پس از یک سال کار و پرداخت بیمه و مالیات به دولت ترکیه، متقاضی می تواند برای همراهان خود از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال درخواست ویزا کند. 

 

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق تحصیل

برای اینکه بتوانید از طریق تحصیل موفق به دریافت پاسپورت ترکیه شوید خوب است که ابتدا با جزئیات تحصیل در این کشور آشنا باشید.

تحصیل در ترکیه از سطح مدرسه شروع می شود و تا مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه می یابد. تحصیل در مدارس ترکیه به زبان ترکی استانبولی است.

پیشنهاد می شود مقاله ی دریافت پاسپورت ترکیه را در سایت ترامند مطالعه کنید.

سن مدرسه در مدارس ترکیه از سن 7 سالگی شروع می شود و تا 18 سالگی ادامه می یابد، تحصیل در تمامی مدارس دولتی ترکیه رایگان است. امکان تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را دارند باید به زبان ترکی تحصیل کنند اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. 

متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل ابتدا باید برای پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور اقدام کنند. افرادی که مایل به ورود به دانشگاه های ترکی زبان هستند باید مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون Yos ارائه دهند.

این مدرک برای دانشگاه های انگلیسی زبان Sat نامیده می شود. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه وجود دارد که با توجه به رزومه فرد می توان آن را اعطا کرد.

میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و تسلط به زبان ترکی از عوامل مهم در اخذ بورسیه می باشد. با توجه به اینکه تحصیل در ترکیه منجر به اقامت دائم ترکیه نمی شود، متقاضیان باید با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می گیرد، برای مهاجرت به ترکیه از راه های دیگر اقدام کنند.

راه های اقامت در ترکیه شامل کار و سرمایه گذاری است. با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های ترکیه، افراد زیادی تمایل به تحصیل و اقامت در ترکیه به خصوص استانبول دارند. کیفیت دانشگاه های ترکیه به قدری بالاست که بیش از 10 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی جهانی QS قرار دارند.

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به استانبول یا ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق ازدواج دارای قوانینی مشابه سایر کشورها می باشد. بنابراین فرد برای دریافت اقامت دائم پس از ازدواج همسرش باید دارای اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه باشد.

اقامتی که در ابتدا اعطا می شود 3 تا 5 سال است و در صورت ادامه ازدواج منجر به اقامت دائم می شود. نکته مهم در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج این است که طرفین باید ثابت کنند که ازدواج آنها واقعی بوده و هدف آنها از ازدواج دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ اقامت نیست بلکه ازدواج بر اساس علاقه و تفاهم صورت می گیرد.

ازدواج رسمی با هدف اخذ اقامت ترکیه جرم محسوب می شود و می تواند برای هر دو طرف جریمه های مالی یا حبس در پی داشته باشد.

 

از دیگر روش های مهاجرت می توان به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک، پناهندگی و ثبت شرکت … اشاره کرد که نیازمند سرمایه بیشتری هستند.

ترکیه که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، یکی از مساعدترین کشورهای جهان برای زندگی است. این کشور دارای فرهنگ غنی است و مردم ترکیه به مهمان نوازی معروف هستند.

این کشور همچنین از نظر سرمایه گذاری در کلان شهرها و جذابیت در گردشگری مرکز جذب است. اینها برخی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود خارجی ها زندگی در این کشور را به بقیه کشور ها ترجیح دهند و به دنبال دریافت پاسپورت معتبر ترکیه باشند.

این کشور فرصت هایی را از نظر شغل حرفه ای و به عنوان یک مقصد بازنشستگی بالقوه ارائه می دهد. با این وجود، اگر احساس می کنید ترکیه مکانی است که می توانید در آن احساس کنید در خانه خود هستید، صرف نظر از اینکه در چه مرحله ای از زندگی هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بنابراین داشتن پاسپورت ترکیه مایه مباهات بسیاری از افراد است که آن را یک هدیه واقعی می دانند. این کشور ترکیبی از دنیای غرب باستان و مدرن است. 

مزیت های دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت کمک پزشکی کامل

یکی از مزایای اصلی شهروندی ترکیه، خدمات پزشکی است. هنگامی که شهروند ترکیه شوید، کمک پزشکی کامل دریافت می کنید و به سیستم های مراقبت های بهداشتی آن دسترسی خواهید داشت.

این بدان معناست که شما و خانواده تان حق دارید از تمام حقوق پزشکی بهره مند شوید. مراقبت های بهداشتی در ترکیه شامل ترکیبی از خدمات بهداشتی خصوصی و عمومی است که درجه یک هستند.

آنچه مهمتر است این است که خدمات اورژانسی به صورت رایگان برای ساکنان ترکیه، از جمله کسانی که بیمه درمانی دولتی ندارند، در دسترس است.

زندگی، کار و تحصیل در ترکیه

یکی از بزرگترین دلایل مهاجرت مردم به ترکیه این است که پاسپورت ترکیه به شما و خانواده شما حق زندگی، تحصیل و کار در این کشور را می دهد.

برای شروع، برنامه های آموزشی و بازپرداخت دانشگاه رایگان برای دانشجویان وجود دارد. اگر دانشجو هستید یا فرزند دارید، می توانید از مزایای آن استفاده کنید.

همچنین می توانید به عنوان شهروند ترکیه از برنامه های بازنشستگی بهره مند شوید. به طور کلی، شما و خانواده تان می توانید از سبک زندگی با استاندارد ترکیه لذت ببرید.

ویزای مسافرتی را به راحتی دریافت کنید

شهروندان ترکیه در صورت ارائه مدارک مناسب می توانند به راحتی ویزای سفر شینگن، انگلستان یا ایالات متحده را دریافت کنند.

اگر اهل کشوری هستید که گرفتن ویزا در آن دشوار است، شهروندی ترکیه بودن به شما کمک خواهد کرد. به علاوه، می توانید با پاسپورت ترکیه خود از سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها لذت ببرید.

این کشورها عبارتند از ژاپن، کره جنوبی، آرژانتین، برزیل و بسیاری دیگر از کشورهای آمریکای لاتین. همچنین می توانید از بسیاری از کشورهای منطقه بالکان بدون ویزا دیدن کنید.

دسترسی به ایالات متحده آمریکا با ویزای E-2

ترکیه با ایالات متحده معاهده ای دارد که به شهروندان ترکیه اجازه می دهد برای ویزای سرمایه گذار E-2 اقدام کنند. هنگامی که شهروند ترکیه شدید، می توانید واجد شرایط درخواست ویزای E-2 باشید. این ویزا به شما کمک می کند تا اقامت ایالات متحده را دریافت کنید.

از زندگی با کیفیت بالا و هزینه های مقرون به صرفه لذت ببرید

ترکیه از بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است. بنابراین اگر می خواهید به اروپا نزدیک باشید، اما کمتر هزینه کنید، ترکیه یک پایگاه ایده آل است. مسکن، غذا و آب و برق در ترکیه ارزان تر است، به خصوص اگر درآمد ارزی داشته باشید.

مزیت های مهاجرت به ترکیه

از همراهی شما تا پایان مقاله مهاجرت به ترکیه و راه های دریافت پاسپورت ترکیه کمال تشکر را داریم.

ارسال دیدگاه