سرمایه گذاری در ترکیه + راهنمای کامل ۲۰۲۲

در این محتوا قصد داریم مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در ترکیه

علت های بسیاری وجود دارد که کشور ترکیه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش های گوناگون، به خصوص قسمت گردشگری و املاک به مرکز مهمی برای جذب تبدیل گردیده و همه ساله سرمایه گذاران فراوانی به سمت این کشور کشیده می شوند.
شرایط جغرافیایی ویژه کشور ترکیه، به این صورت است که بخشی از این کشور در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است و از عملکردی به عنوان یک پل تجاری بین دو قاره آسیا و اروپا برخوردار است.
همینطور آب و هوای مطلوب و برخوردار بودن از نیروی کار جوان، فعال و با تبحر، باعث تبدیل شدن این کشور به یک انتخاب مناسب به منظور مهاجرت،زندگی و سرمایه گذاری شده است.
به علاوه اینکه وجود برنامه های تشویقی دولتی، معافیت از مالیات (در بعضی از موارد) و همینطور اختصاص زمین با قیمت های بسیار مناسب،باعث جذب تعداد زیادی سرمایه گذار به این کشور شده است.
همانگونه که می‌دانید شیوه های متنوعی نظیر تحصیل، خرید ملک ‌‌و سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت به منظور مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت نیز وجود دارد. در این محتوا به ارزیابی انواع شیوه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه و بقیه جزئیات می پردازیم.

سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه اصلاحاتی را برای بهبود فضای سرمایه گذاری و تسهیل تجارت انجام داده است. اصلاحاتی مانند حذف رویه های اداری برای ایجاد شرکت، به حداقل رساندن هزینه ها برای سرمایه گذار و غیره.

نکات مهم قبل از سرمایه‌گذاری با  خرید ملک در ترکیه

با توجه به اوضاع و رفاه موجود در ترکیه، با توجه به شرایط باز اقتصادی و بسترهای مناسب که در این کشور وجود دارد، طبیعی است که امر خرید ملک در ترکیه و  سرمایه‌گذاری هم روز به روز  رو به رشد و افزایش پیدا کند.

در کنار این موضوع، بدون شک امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری نیز بالاتر می رود، به صورتی که حتی کم‌تخصص‌ترین افراد نیز قدم در راه مشاوره برای خرید ملک می‌گذارند.

نکات مهم قبل از سرمایه‌گذاری با  خرید ملک در ترکیه

در چنین مواقعی، کسانی که تمایل به خرید ملک و یا سرمایه گذاری در املاک ترکیه را دارند، باید به نکات زیر دقت داشته باشند:

  • قبل از اینکه به سراغ خرید ملک و یا ثبت شرکت بروید، هدف خود را از این کار، دقیقا تعیین کنید.
  •  تنها به سراغ موسسات معتبر، متخصص و شناخته شده بروید.
  • موسسات و کارشناسانی که تخصص لازم در زمینه‌های نامبرده را نداشته باشند، تنها مال و قت شما را هدر می دهند.
  • به هنگام امضای قرارداد و کارشناسی‌ها، حضور یک وکیل معتبر، چه ترک چه ایرانی، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

روش های سرمایه گذاری در ترکیه

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار برنامه سرمایه گذاری کشور ترکیه به برنامه های مهاجرتی این کشور افزوده شد. با توجه به برنامه تعیین شده برای امنیت سرمایه گذاری در ترکیه، این کشور به متقاضیانی که در املاک و یا سپرده بانکی و صنعت این کشور سرمایه گذاری می کنند، به آنها اقامت، تابعیت و گذرنامه دوم می دهد.

روش های سرمایه گذاری در ترکیه

انواع روش‌ های سرمایه گذاری پرسود در ترکیه

برای مهاجرت به کشور اوراسیایی ترکیه و اقامت در این کشور شیوه های گوناگوی وجود دارد. یکی از آنها سرمایه گذاری پرسود در ترکیه است که از طریق راه های مختلفی صورت می گیرد. انواع روش های سرمایه گذاری  به شرح زیر می باشد:

  • سرمایه ‌گذاری از راه خرید ملک
  • سرمایه گذاری از راه سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از راه خرید سهام
  • سرمایه گذاری از راه خرید اوراق قرضه و دولتی
  • سرمایه گذاری در شرکت ‌های سرمایه گذار در املاک
  • سرمایه‌ گذاری از راه کارآفرینی و ثبت شرکت


به طور معمول مسیر خرید املاک و مستغلان برای سرمایه گذاران امری جذاب به حساب می‌آید.
این نکته را در نظر داشته باشید که جهت خرید خرید ملک و اخذ ویزای سرمایه گذاری ترکیه، لازمه این امر خرید یک یا چندین ملک در کشور ترکیه به ارزش حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار و یا بالاتر می باشد که در واقع نسبت به سایر کشور ها، باعث تبدیل شدن کشور ترکیه به یکی از گزینه های ارزان قیمت برای های اخذ شهروندی توسط برنامه های سرمایه گذاری در دنیا شده است.
به طور کل فرد درخواست کننده قادر است به وسیله شیوه های گوناگون سرمایه گذاری که در ادامه به آنها می پردازیم، برای دریافت ویزای سرمایه گذاری و یا کردن ویزا کشور ترکیه اقدام نمایند.

انواع سرمایه گذاری های لازم و کمترین میزان هر کدام برای دریافت شهروندی کشور ترکیه به صورت زیر می باشد:

  1. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به مدت زمان حداقل ۳ سال
  2. حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ دلار
  3. خرید اوراق قرضه دولت ترکیه با برخوردار بودن از ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار به مدت زمان حداقل ۳ سال
  4.  راه اندازه شرکت و ایجاد شغل برای حداقل ۵۰ نفر

 بعد از انجام دادن یکی از شیوه های سرمایه گذاری گفته شده در بالا، فرد درخواست کننده ویزای سرمایه گذاری، بایستی سرمایه خود را به مدت حداقل ۳ سال در ترکیه نگه دارد تا بتواند از شهروندی این کشور برخوردار شود.

در ادامه به شرح انواع روش های سرمایه گزاری می پردازیم.

  • سرمایه گذاری دراملاک ترکیه 

سرمایه گذاری در ترکیه از راه خرید ملک یکی از مواردی است که به صورت محوری مورد توجه ایرانیان می باشد. این یک سرمایه‌گذاری شاید زودبازده و بسیار جذاب و دلچسب به حساب آید.

در اصل فرد مهاجر سرمایه خود را به دست بازار و ریسک‌های موجود در آن نمی‌دهد بلکه خود پروسه پیشرفت و سود دهی را طی می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در کشور ترکیه که می توان به آن اشاره کرد، خرید ملک در ترکیه است. این خرید ملک باید به ارزش حداقل 400 هزار دلار باشد و به مدت 3 سال اجازه فروش ملک وجود ندارد.

سرمایه گذاری دراملاک ترکیه 

شرایط اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری ملک وجود دارد. به همین علت این شیوه در کشور ترکیه را به عنوان یکی از راهکارهای دریافت اقامت ترکیه معرفی می کنند.

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه

این شیوه از سرمایه گذاری، فرد درخواست کننده باید اثبات کند که در این کشور از یک‌ ملک برخوردار است و صاحب یک بیزینس می باشد و دارای امکانات مالی کافی برای زندگی در این کشور می باشد.
نکته ای که وجود دارد این است که افراد وابسته به فرد درخواست کننده(همسر و تمام فرزندان زیر ۱۸ سال) قادر خواهند بود از طریق فرد اصلی درخواست اقامت را خود را ارائه بدهند. در این شرایط این ویزا حداکثر برای مدت زمان ۲سال صادر می گردد و‌ قابلیت تمدید خواهد داشت.

از دیگر شرایط تمدید که می توان به آن اشاره کرد این است که فرد درخواست کننده هنوز در حال انجام تجارت یا مالکیت ملک باشد، حداقل ۱۸۴ روز در سال را در این کشور اقامت داشته و همینطور مقررات پرداخت مالیات را در ترکیه به موقع انجام داده و از درآمد کافی به منظور فراهم کردن هزینه های زندگی خود و همراهانش برخوردار باشد. سپس فرد قادر خواهد بود که نسبت به دریافت مجوز دائم اقامت خود اقدام کند که این مجوز برای او شرایطی را فراهم می‌ آورد که می‌تواند بدون محدودیت در این کشور به زندگی بپردازد.

برای برخوردار بودن از شرایط درخواست اقامت دائم، فرد به هیچ عنوان نباید از کمک موسسات دولتی ترکیه در ۳سال گذشته استفاده ای کرده باشد و همینطور او بایستی از منابع مالی کافی و با ثباتی برخوردار باشد و دارای هیچگونه سابقه کیفری و یا سوسابقه نباشد.

در رعایت تمامی موارد گفته شده، فرد می توانید از راه خرید خانه به ارزش تعیین شده و نگهداری آن پس از ۳سال،طی مدن زمان ۳ الی ۶ ماه از شهروندی ترکیه برخوردار شود.

  • حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ دلار

در این شیوه، فرد درخواست کننده سرمایه خود را در جهت خرید سهام شرکت، زمین، تجهیزات و‌ماشین آلات صنعتی و‌ تولیدی به کار می گیرد. در صورتی که سرمایه گذار خارجی تمایل داشته باشد که شهروندی کشور ترکیه از این راه به دست آورد، می تواند اقدام به خرید یک شرکت غیردولتی کند و یا با افراد داخل آن شرکت شریک شود.

مبلغ مرتبط با سهام خریداری شده بایستی حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل لیر ترکیه باشد البته این مبلغ تعیین متغییر هست، در صورتی که تصمیم به کارگیری از این روش را داشتید به شما پیشنهاد می شود جهت اطلاع از مبلغ ها به سایت معتبر ترامند مراجعه کنید.

  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی ترکیه (به مدت حداقل 3 سال)

 سرمایه گذاری  در اوراق قرضه دولتی ترکیه جزو سرمایه گذاری های مطمئن به حساب می رود و به راستی شیوه ای آسان و مناسب برای دریافت شهروندی این کشور محسوب می شود. 

طبق مقرارت وضع شده رد سال 2018، افراد خارجی که به وسیله هیئت مدیره بازار سرمایه مشخص شده اند و اوراق قرضه دولتی با توجه به مبلغ تعیین شده (به شرط نگهداری به مدت 3 سال) خریداری کرده اند، قادر خواهند بود شهروندی ترکیه را اخذ نمایند.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی ترکیه (به مدت حداقل 3 سال)

اوراق قرضه دولتی ابزاری به حساب می آید که دولت به وسیله موسسات خاص جهت کسب درآمد اضافی پخش می کند و در اختیار سرمایه گذاران می گذارد. این اوراق از قابلیت اطمینان و نقدشوندگی بالایی برخوردار بوده و ریسک آنها پایین می باشد. همین مسئله باعث جذب سرمایه گذاران بسیاری برای خرید اوراق قرضه دولتی شده است.

  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در ترکیه

از انواع سرمایه گذاری در ترکیه می توان به ثبت شرکت در ترکیه اشاره کرد. ثبت شرکت مورد توجه بسیاری از افراد سرمایه گذار به خصوص سرمایه گذاران ایرانی برای مهاجرت به ترکیه است.

چون همانطور که می دانید کشور ترکیه در مجاورت ایران واقع شده و شرایط رفت و آمد به این کشور به آسانی صورت می گیرد.

همینطور اوضاع اقتصادی ترکیه تقریبا مثل ایران بوده و هر دو از لحاظ فرهنگ و تمدن شبیه بهم می باشند. لذا سرمایه گذاری در این کشور با موفقیت رو به رو می شود. شرکت با مسئولیت محدود، جزو معروف ترین و محبوب ترین نوع شرکت ثبتی در کشور ترکیه به حساب می آید.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در ترکیه

فرد سرمایه گذار بعد از این که شرکت را به ثبت رساند، برای راه اندازی کسب و کار، بایستی حداقل 50 شهروند ترکیه ای را استخدام و مشغول به کار کند.

کسب و کار یا همان بیزینس پلان شرکت او باید مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه قرار گیرد. حداقل یک سهامدار در این نوع شرکت وجود دارد و دارای هیات مدیره می‌باشد.

  •  سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه

اگر سرمایه گذار خارجی دست کم 50 شهروند ترکیه را از طریق راه اندازی شرکت ،آنها را در کشور ترکیه استخدام و مشغول به کار کند، امکان دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد.

 

نوع شرکت مدنظر جهت راه اندازی کاملا بستگی به انتخاب خود فرد داشته و به عنوان مثال شما می توانید یک کارخانه باز کنید و یا یک شرکت فناوری اطلاعات تاسیس کنید.

به هر حال الزام است که دست کم 50 نفر از شهروندان کشور ترکیه را برای فعالیت در شرکت خود به کار مشغول کنید و آنها را استخدام نمایید.

بنابراین در صورت مورد تایید قرار گرفتن اشتغال ایجاد شده برای حداقل 50 نفر در ترکیه به وسیله  وزارت کار و خدمات اجتماعی این کشور، فرد خارجی سرمایه گذار دارای شرایط اخذ شهروندی این کشور است و می­تواند مراحل درخواست دریافت تابعیت خود را به سازمان های مربوطه ارسال نماید.

 سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه

در این راه ضروری است مواردی از جمله اثبات اشتغال و تداوم آن، سوابق ثبت تجاری شرکت موردنظر، سوابق موسسه تامین اجتماعی، لیست شاغلین محل کار و سوابق مالیاتی همراه با درخواست عرضه گردد.

تسهیل سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه اصلاحاتی را برای بهبود فضای سرمایه گذاری و تسهیل تجارت انجام داده است. اصلاحاتی مانند حذف مراحل اداری برای راه اندازی شرکت، به حداقل رساندن هزینه ها برای سرمایه گذار و غیره. به همین دلیل، تاسیس شرکت تنها در دفاتر ثبت تجاری واقع در اتاق های بازرگانی ترکیه و تنها در مدت یک روز امکان پذیر است.

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری و مدارک لازم:

درخواست کننده اصلی برای برخوردار بودن از شرایط به منظور دریافت شهروندی ترکیه از راه برنامه سرمایه گذاری، پس از گذشت دست کم سه سال از زمانی که سرمایه گذاری خود را در کشور ترکیه آغاز کرده اند و دارای شرایط کلی زیر باشند این امکان فراهم است که درخواست دریافت شهروندی این کشور را ارائه دهند.

 

فرد درخواست کننده اصلی بایستی حداقل از  18 سال سن برخوردار باشد و به هیچ عنوان نباید به طور غیرقانونی در ترکیه اقامت داشته باشد. همینطور تمامی هزینه های مربوط به پرداخت مالیات و هزینه های این مراحل را انجام داده باشد.

مدت زمان دریافت تابعیت ترکیه پس از ارائه کلیه مدارک لازم بین سه تا شش ماه قابل تغییر است. مدارک لازم به منظور فرایند دریافت تابعیت این کشور:

  • اطلاعات شخصی کامل (شامل شغل- نام مادر و پدر – نام همسر و اطلاعات خانوادگی – اطلاعات تماس – وضعیت درآمد و مدارک مربوطه).
  • گواهی تولد فرد متقاضی و در صورت متاهل بودن باید سند ازدواج ضمیمه شود. همچنین برای افراد مطلقه ارائه سند اثبات طلاق و برای افراد بیوه، ارائه گواهی فوت همسر ضرورت دارد.(کلیه این مدارک باید ترجمه و تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی باشند).
  • گذرنامه معتبر مهاجرت سرمایه گذاری ترکیه (با اعتبار حداقل 6 ماه)
  • ارائه نسخه معتبر از اجازه اقامت قبلی فرد در ترکیه (دو نسخه برای هر یک از اعضای خانواده).
  • توضیح سند مالکیت که املاک و مستغلات متعلق به متقاضی را طی سه سال اخیر نشان می­دهد.(در صورت سرمایه گذاری در بانک ترکیه در سایر روش های سرمایه گذاری در ترکیه ارائه کلیه اسناد مالی و تجاری مربوط به آن نوع از سرمایه گذاری لازم است).
  • گزارش ارزش گذاری سرمایه توسط هیئت بازارهای سرمایه(SPK) ، در دو نسخه.
  • عکس بیومتریک فرد که در 6 ماه گذشته با زمینه سفید گرفته شده است.
  • دریافت شماره شناسه مالیاتی ترکیه
  • سند عدم وجود سوسابقه و سابقه کیفری در کشور مبدا سرمایه گذاری در وان ترکیه ، در دو نسخه
  • وکالت نامه وکیل  مشاور سرمایه گذاری در ترکیه (شامل اختیارات تام در خصوص انجام انواع کار و معاملات مربوط به درخواست شهروندی).

مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه

در ادامه به بررسی دو نمونه از  انواع مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه می پردازیم که دلایل مهمی برای افراد متقاضی سرمایه گذاری در ترکیه است. به علاوه این دلایل، مزایا و ویژگی های زیادی نیز وجود دارد که باعث تبدیل ترکیه  به مرکز مهمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به خصوص در سال های اخیر شده است.

در نظر داشته باشید که هدف ترکیه افزایش سرمایه گذاری های خارجی از راه صدور قوانین متعدد، اتخاذ سیاست های عمومی و ایجاد موافقت نامه های پشت سرهم است که باعث جذب سرمایه گذاران خارجی  برای سرمایه گذاری در ترکیه می شود.

 

این سیاست­های انگیزشی ترکیه در مدت زمان کوتاهی تاثیرگذار بوده و اکنون  این کشور را در دسته جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاری  خارجی در بین کشورهای جهان قرار داده است.

مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه

  • وکیل سرمایه گذاری در ترکیه افزایش جمعیت جوانان
  • نیروی کار ماهر و رقابتی
  • انعطاف پذیری فضای سرمایه گذاری در ترکیه
  • موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و خاص
  • وجود بزرگترین نیروگاه و پایانه در اروپا
  • هزینه های پایین مالیات در ترکیه
  •  عضویت در اتحادیه گمرکی اروپا
  • وجود بازارهای بزرگ ملی

از دیگر مزیت های سرمایه گذاری خارجی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا در ترکیه سرمایه گذار امکان دسترسی به بازار فروش در آسیا و اروپا را دارد؟
افرادی که از سال 2021 از طریق سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را به دست می آورند از همان بدو تولد دارای حقوق یکسانی با شهروندان ترکیه هستند.
شرایطی برای بهره مندی از وضعیت تابعیت دوگانه در ترکیه وجود دارد.
خانواده و فرزندان زیر 18 سال سرمایه گذار تابعیت ترکیه را دریافت می کنند.
امکان اقدام به ترکیه برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه و بهره مندی از امکانات آموزشی این کشور.
از بیمه درمانی قدرتمند ترکیه بهره مند شوید
سرمایه گذار برای اخذ تابعیت ترکیه نیازی به زبان ترکی ندارد.
متقاضی برای درخواست شهروندی ترکیه نیازی به اقامت در ترکیه ندارد. حتی اگر خارج از کشور هستید با وکالتنامه ای که به وکیل خود می دهید می توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.
برای سرمایه گذاری در بهترین مکان های ترکیه نیازی به اعلام ثروت برای اخذ تابعیت نیست.
شما می توانید پاسپورت این کشور را بگیرید و از ارزش پاسپورت ترکیه بهره مند شوید.
بهره مند از خدمات پزشکی رایگان در ترکیه

  • اقتصاد بهبود یافته و پر رونق:

از سال 2002 اقتصاد کشور ترکیه به سرعت شروع به رشد و پبشرفت کرده است. در این دوره، در مهمترین گام تولید ناخالص داخلی از 231 میلیارد دلار به 820 میلیارد دلار رسید. بین سالهای 2002 تا 2015 تولید ناخالص داخلی سالانه میزان 5.1 را ثبت کرده و شاهد رشد متداوم بوده است.

طبق اطلاعات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، انتظار می رود که ترکیه در سال­های آینده در میان سریع ترین اقتصادهای در حال رشد دنیا جای گیرد و بر پایه  داده های صندوق بین المللی پول در سال 2013 ، ترکیه به ششمین اقتصاد بزرگ در اروپا و شانزدهمین کشور در سطح جهانی تبدیل شود.

  • وجود زیرساخت­های مناسب برای سرمایه گذاری

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یک کشور، برخوردار بودن از زیرساخت های ضروری برای سرمایه گذاری و پایین آمدن  هزینه های حمل و نقل است.

اگر به زیرساخت های اساسی نظیر حمل و نقل، ارتباطات، انرژی و زیرساخت های فنی نگاه کنیم، ترکیه نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

این مسئله  ترکیه را به مرکزی برای جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده و به عنوان مثال اطلاع رسانی بخش دریانوردی در ترکیه علاوه بر ارتباط با اروپای مرکزی و شرقی با شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی برقرار بوده و هزینه های پایین تری را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

امتیاز دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از مزیت های بزرگ زندگی در ترکیه این است که سفارت های کشورهای دیگر در ترکیه وجود دارد که افراد در صورت نیاز می توانند از آنها دیدن کنند مانند سفارت آلمان در ایران و در نتیجه نمی توانند به عنوان توریست به ترکیه بروند.

از سفارت آلمان استفاده کنید، بنابراین متقاضی می تواند اقامت ترکیه را دریافت کند و سپس مجوز استفاده از سفارت در کشورهای دیگر را دریافت کند، این امر باعث کاهش زمان اقامت در ترکیه می شود.

امتیاز دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

همچنین پس از 5 سال اقامت مداوم در ترکیه، متقاضیان می توانند وضعیت قانونی خود را در این کشور ثابت کنند و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

ریجکت شدن درخواست اقامت ترکیه

اگر درخواست اقامت شما به دلایلی مانند تمدید گردشگری برای سال دوم، اجاره نامعتبر، بیمه درمانی نامعتبر و غیره رد شد، در اداره مهاجرت به شما مرخصی 10 روزه می دهند که باید ترکیه را ترک کنید.

ریجکت شدن درخواست اقامت ترکیه

و در نقطه خروج جریمه اضافی اقامت شما در ترکیه پرداخت خواهد شد. بسته به دلیلی که درخواست شما رد شده است، گاهی اوقات به مدت 6 تا 5 سال اجازه درخواست مجدد را نخواهید داشت.

آیا  ترکیه کشوری بی خطر و امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود؟

ترکیه کشوری می باشد که به علت امنیت و آزادی دولت ملی برای سرمایه گذاران، مناسب سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت و پاسپورت بوده و برای بسیاری از افراد خارجی انتخاب جذابی به حساب می آید.

اقتصاد ترکیه همچنان محکم است و بستر امنی را برای سرمایه گذاران فراهم می­کند. بنابراین این کشور به امن ترین قطب برای افرادی تبدیل می شود که احتمال دارد به دنبال فرصتهای سرمایه گذاری  باشند.

همینطور  این کشور از برنامه های اقتصادی مشخصی در کل جهان برخوردار می باشد و به همین دلیل به سرمایه گذاران بالقوه برای شروع پروژه های خود اقامت و نیز شهروندی در نظر می گیرد.

 

 کشور ترکیه انتخاب افراد زیادی برای سرمایه گذاری می باشد چرا که می‌خواهند از مزیت های فراوان این سرمایه‌گذاری برخوردار شوند. با سرمایه گذاری در کشور ترکیه می‌توانید تابعیت این کشور را به دست آورید.

همینطور در مدت زمان کوتاهی از پاسپورت ترکیه بهره مند می‌شوید و شرایط سفر به بیش از ۳۰ کشور بدون ویزا برای شما محیا می گردد.

البته لازم به ذکر است از شیوه های مختلفی نظیر: خرید ملک در ترکیه، ازدواج، پناهندگی( البته این شیوه پر ریسک و خطرناک است توصیه نمی شود) و سرمایه گذاری تابعیت کشور ترکیه را به دست خواهید آورد.

در بین همه این شیوه ها، خرید خانه راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه محسوب می شود که با رعایت قوانین و از یک راه مطمئن می‌توانید به یکی از شهروندان ترکیه تبدیل شوید.

آیا  ترکیه کشوری بی خطر و امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود؟

قبل از شروع سرمایه گذاری در ترکیه همه خطرها و مزیت های این کار را مرود بررسی قرار دهید. بعضی از کشورها در مقابل مبلغ سرمایه گذاری شده در کشورشان تعهدی ندارند و پاسخگوی کلا‌ه‌برداری‌ها و فسادهای اقتصادی نیستند. ترکیه یکی از کشورهایی است که دارای فساد مالی زیادی می باشد و ممکن است تأمین امنیت مالی در آن کار راحتی نباشد.

به همین علت ایران و ترکیه دو توافقنامه که دوطرفه امضا کرده‌اند و هدف آن ایجاد امنیت مالی سرمایه‌گذاران ایرانی است. این توافقنامه‌ها به این شرح‌اند:

  • توافق‌نامه ارتقا و حفاظت از سرمایه
  • توافق‌نامه پیشگیری از دوگانه مالیاتی، هدف توافقنامه ایران و ترکیه جلوگیری از فسادهای مالی می باشد.

علت انتخاب ترکیه برای سرمایه‌گذاری

ترکیه دارای اقتصادی فعال و روبه‌رشد و پیشرفتی می باشد. همینطور موقعیت جغرافیایی مناسب برای سرمایه‌گذاری دارد و این کشور در تقاطع اروپا، آسیای میانه، و خاورمیانه واقع شده است.

بر این اساس امکان دستیابی آسان شخص سرمایه‌گذار را به بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای میانه و بازارهای خلیج فراهم می‌کند. به همین علت بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، کشور ترکیه را به‌عنوان مقصد سرمایه‌گذاری خود برمی گزینند و به کسب درآمد در ترکیه می‌پردازند.

فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در ترکیه شبب شده است تا افراد بتوانند صاحب یکی از مشاغل پردرآمد ترکیه شوند و از این طریق بر سرمایه خود اضافه کنند.

مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه به شرح زیر می باشد:

دریافت اقامت کشور ترکیه، برخورداری از پاسپورت ترکیه، تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های ترکیه، برخورداری از خدمات درمانی رایگان، ارتباط تجاری با اروپا، امکان افتتاح حساب.

یکی از شیوه های سرمایه گذاری در ترکیه، سرمایه گذاری در واردات و صاردات کالا ترکیه می باشد. در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ترکیه و هم مرز بودن با ایران و از طرفی دیگر موقعیت آن در مقایسه با اروپا یک موقعیت ویژه برای سرمایه گذاری در بخش واردات و صادرات ترکیه را ایجاد کرده است.

نکته ای که وجود دارد این است که به علت پایین بودن نرخ کالا ها در کشور ما در مقایسه با بازار جهانی، صادرات کالا را به تجارتی ارزشمند تبدیل کرده است.

در نتیجه ترکیه به علت نزدیک بودن به از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همینطور پایین بودن نرخ حمل و نقل کالا ها می توان به عنوان کشور مناسبی برای این تجارت به آن اشاره کرد.

علت انتخاب ترکیه برای سرمایه‌گذاری

همینطور به علت تحریم بودن کشور ایران و نبود یکسری از کالا ها در این کشور می توان از شیوه واردات کالا از ترکیه به ایران استفاده نمود. با توجه به گفته های بالا، می توان به واردات کالاهایی نظیر قطعات آسانسور، سموم کشاورزی، تجهیزات دندان پزشکی و کالا هایی از این دست اشاره کرد.

قبل از سرمایه گذاری در مورد اقتصاد ترکیه چه باید بدانید؟

اقتصاد یکی از پارامترهایی است که در هر سرمایه گذاری باید مورد ارزیابی قرار گیرد. طبق گزارش صندوق بین المللی پول، اقتصاد ترکیه به عنوان اقتصاد بازار در حال ظهور (EME) طبقه بندی می شود.

اقتصاددانان و دانشمندان علوم سیاسی ترکیه این کشور را یکی از کشورهای تازه صنعتی شده جهان می دانند، همانطور که بانک جهانی هم چنین اعلام کرده است.

ترکیه تا سال 2021 دارای 83.4 میلیون نفر جمعیت بوده و بیستمین تولید ناخالص داخلی اسمی و یازدهمین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان در برابری قدرت خرید است.

اقلام کشاورزی، منسوجات، وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل و نقل، مصالح ساختمانی، لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی همگی در مقادیر زیادی در این کشور تولید می شوند.

برخی از نکات کلیدی که باید در مورد ترکیه بدانید که عبارتند از:

  • موقعیت استراتژیک بین آسیا و اروپا
  • هزینه نیروی کار کم
  • دسترسی راحت

بر اساس مورادی که ذکر می کنیم، به راحتی می توانید متوجه شوید که سرمایه گذاری از نظر فرهنگی در ترکیه کاملاً مفید است. افرادی که مشتاق کار هستند و برای رسیدن به هدفشان تلاش می کنند، فرهنگ غذایی؛ مردم ترکیه دوست دارند در رستوران ها غذا بخورند، مهمان نوازی؛ گردشگری یکی از موتورهایی است که ارز خارجی را به کشور می‌رساند. وقتی در ترکیه سرمایه گذاری می کنید، می توانید یک فرهنگ عظیم را با تمام جنبه های آن تجربه کنید.

نیروی کار تحصیل کرده؛ وقتی به چشم انداز بزرگ نگاه می کنیم، ترکیه دارای نیروی کار تحصیل کرده، به ویژه در نسل جوان است. در ترکیه، هر استان دانشگاه مخصوص به خود را دارد و این کشور دارای یک شبکه آموزشی توسعه یافته است.

تقریباً در تمام شهرهای ترکیه در شرایط آموزشی پیشرفته امروزی می توانید در موضوعات و رشته های مختلف آموزش ببینید. نیروی کار تحصیل کرده کلیدی برای آینده ترکیه است و بسیاری از شرکت های بین المللی از این جمعیت می خواهند تا در مشاغل خود استخدام شوند.

مشوق های سرمایه گذاری؛ مشوق های سرمایه گذاری برای توسعه شرایط سرمایه گذاری ترکیه بسیار مهم است. دولت ترکیه مشوق های سرمایه گذاری متفاوتی از معافیت مالیاتی گرفته تا حمایت از حق بیمه برای سرمایه گذاران خارجی که در ترکیه سرمایه گذاری خواهند کرد، ارائه می دهد.

6 منطقه سرمایه گذاری مختلف در ترکیه وجود دارد. مشوق های مختلفی برای مناطق مختلف پیدا خواهید کرد. مشوق های دیگر عبارتند از کسر مالیات، تخصیص محل سرمایه گذاری، حق بیمه، بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده، حمایت های تحقیق و توسعه و موارد دیگر. مشوق های سرمایه گذاری از نکات کلیدی در توسعه شرایط سرمایه گذاری دلاری در ترکیه است.

در ترکیه، واحدهای اجاره ای نوع رایج سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. املاک و مستغلات منبع مطمئنی برای درآمد ثابت است، با درآمد اجاره ای بین 8 تا 11 درصد در مقایسه با 2-4 درصد برای املاک مسکونی.

مدیریت املاک تجاری ارزان تر و آسان تر از مدیریت املاک مسکونی است. این نیاز به مدیریت کمتری دارد زیرا این دارایی ها توسط شرکت های با تجربه تعمیر و نگهداری پروژه مراقبت می شود.

مزیت دیگر این است که مالکان نمی توانند پولی را برای بازسازی ملک خرج کنند زیرا مستاجران آن را بر اساس ترجیحات و نیازهای خود مبله می کنند.

جامعه کارآفرینی قوی؛ ترکیه به ویژه استانبول، دارای یک جامعه کارآفرینی قوی از بنیانگذاران و بنیانگذاران استارت آپ است. این نشان می دهد که فرصت های بی شماری برای مشارکت و شبکه وجود دارد.

استارت‌آپ‌های همه پیشرفت‌ها می‌توانند به راحتی در رویدادها، برنامه‌های شتابدهنده، کنفرانس‌ها، فضاهای همکاری مشترک و هکاتون‌هایی که کاملاً مبتنی بر کارآفرینی است شرکت کنند.

با توجه به برنامه ها و رویدادهای مدل ترکیبی یا دیجیتالی شده جدید، کارآفرینان در سراسر کشور می توانند به سرعت از یکدیگر بیاموزند، چیز جدیدی را با هم خلق کنند و گرد هم آیند.

هدف دولت ترکیه تشویق همه سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و می‌خواهد دسته‌های مختلفی از دارایی‌های مبتنی بر انگیزه ایجاد کند که همه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با آن مواجه خواهند شد.

برخی از این پروفایل ها که همه سرمایه گذاران با آنها روبرو خواهند شد عبارتند از:

  • سرمایه گذاری کاهش وابستگی به واردات
  • سرمایه گذاری مرکز تحقیق و توسعه، طراحی و نوآوری
  • تامین سرمایه گذاری فناوری و انتقال دانش
  • مشوق های سرمایه گذاری اشتغال
  • سرمایه گذاری حمایت از تحول دیجیتال
  • سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال با کیفیت بالا

نیروی کار ماهر و رقابت پذیر جمعیت جوان و تحصیلکرده ترکیه دارایی ارزشمندی است، زیرا سرمایه گذاران در سایر نقاط اروپا به دلیل پیری و کاهش جمعیت با چالش های قابل توجهی روبرو هستند.

ترکیه با جمعیت در حال رشد، جوان و پر جنب و جوش – نیروی محرکه پشت مجموعه نیروی کار قوی و بازار داخلی پر سود – فرصت های قابل توجهی را فراهم می کند.

زیرساخت خوب؛ یکی از قانع‌کننده‌ترین دلایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در هر نقطه، وجود زیرساخت‌های لازم و هزینه‌های کمتر حمل و نقل است.

ترکیه در زیرساخت‌های اساسی مانند حمل‌ونقل، ارتباطات، نیرو و زیرساخت‌های فنی رشد کرده است که آن را به یک آهنربا برای سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل کرده است.

در نتیجه رشد سریع جمعیت و پروژه های احیای شهرها، صنایع ساخت و ساز و املاک در حال رونق هستند. سرمایه گذاران همچنان صنایع ساخت و ساز و املاک را جذاب و باارزش می دانند.

از بسیاری جهات، خرید ملک در ترکیه امن ترین سرمایه گذاری است که می توانید انجام دهید. در نتیجه افزایش گردشگری، تجارت املاک و مستغلات ترکیه رشد کرده است. خارجی ها نیز ترکیه را مکانی محبوب برای بازنشستگی می دانند.

کسب املاک و مستغلات محبوب ترین مسیر تحت شهروندی ترکیه توسط برنامه سرمایه گذاری بوده است. همچنین ارزان‌ترین گزینه است: وقتی ملک را با حداقل ارزش 400000 دلار خریداری می‌کنید، شما و خانواده‌تان می‌توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

ترکیه کشوری زیبا و منحصر به فرد است که مملو از تاریخ، فرهنگ و میراث است. اما این تنها چیزی نیست که این کشور به آن شناخته شده است.

ترکیه فرصت های سرمایه گذاری زیادی را برای سرمایه گذاران در سراسر جهان ارائه می دهد. هنگامی که به سرمایه گذاری در خاک ترکیه فکر می کنید، مطمئناً با مزایای بسیاری دیگر روبرو خواهید شد.

جدای از آن، همیشه باید نوع گزینه های سرمایه گذاری موجود را بررسی کنید تا گزینه ای را انتخاب کنید که با نیازها و نیازهای شما مطابقت دارد.

دلایل سرمایه گذاری در ترکیه؛ دلایل اصلی سرمایه گذاری در ترکیه، اقتصاد رو به رشد، جمعیت، بازار داخلی بزرگ، نیروی کار ماهر، فضای سرمایه گذاری نوآورانه، موقعیت استراتژیک، فرصت های انگیزشی، مالیات کم بر شرکت ها و فرصت ها در چندین بخش است.

با کمک قراردادها، قوانین و سیاست هایی که سرمایه گذاران خارجی را تشویق می کند، جذب سرمایه خارجی به کشورمان می شود. به طور کلی، ترکیه با اقتصاد در حال توسعه، نیروی کار جوان و بسیاری دلایل دیگر کشوری ایده آل برای سرمایه گذاری است.

به طور کلی، ترکیه با اقتصاد در حال توسعه، نیروی کار جوان و بسیاری دلایل دیگر کشوری ایده آل برای سرمایه گذاری است.

ترکیه یک برنامه مشوق های سرمایه گذاری گسترده ارائه می دهد که از به حداقل رساندن بار هزینه اولیه و تسریع بازده سرمایه گذاری پشتیبانی می کند.

همچنین، دولت ترکیه برنامه های حمایتی بسیاری را از طریق کمک های مالی، مشوق ها و وام های مختلف ارائه می کند. بنابراین با همه این مشوق هایی که دولت ارائه می دهد، مزیت های بزرگی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد.

چه کسانی می توانند از مشوق های سرمایه گذاری بهره مند شوند؟

اشخاص حقیقی، شرکت های تضامنی عادی، شرکت های سهامی، تعاونی ها، سرمایه گذاری های مشترک،
موسسات و ادارات دولتی،
سازمان های حرفه ای عمومی،
انجمن ها و بنیادها،
شعب ترکیه ای شرکت های مستقر در خارج از کشور می توانند از مشوق های سرمایه گذاری بهره مند شوند، مشروط بر اینکه تمامی معیارها را بررسی کنند.

سرمایه گذاران خارجی در ترکیه چه بخش هایی را سرمایه گذاری می کنند؟

اگر می خواهید سرمایه گذاری خوبی انجام دهید، ابتدا باید در مورد بخش ها اطلاعات داشته باشید. در اینجا اطلاعات دقیق در مورد 3 بخش برتری که خارجی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در آنها هستند آمده است.

مشاور املاک

بخش املاک و مستغلات یکی از سودآورترین بخش های سرمایه گذاری در ترکیه است. بر اساس گزارش دفتر سرمایه گذاری، «تعداد کامل خانه های فروخته شده در بازار املاک ترکیه در سال 2018 به 1.4 میلیون واحد رسید.

سرمایه گذاران خارجی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، ترکیه را به دلیل موقعیت زمین شناسی، فرصت های فرهنگی و اجتماعی، نرخ ارز، اخذ تابعیت و فرصت های زندگی و شغلی انتخاب می کنند.

همچنین در سال 2018، 39663 خانه در ترکیه به خارجی ها فروخته شد. همچنین بیشترین تقاضا در شهرهایی که خارجی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در آنها هستند استانبول، آنتالیا، بورسا و آنکارا است که در دفتر سرمایه گذاری اعلام شده است.

بسیاری از سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات با پروژه های بزرگ مانند فرودگاه استانبول، مارمارای، تونل اوراسیا و کانال استانبول هستند.

علاوه بر این، جاذبه های طبیعی زیادی در ترکیه برای سرمایه گذاری در فرصت های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. به طور کلی، دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات همیشه یک گزینه سودآور در ترکیه است.

گردشگری؛ ترکیه با سواحل منحصر به فرد، گردشگری زمستانی و تابستانی و موقعیت عالی برای گردشگری فرهنگی و طبیعی، برای سالیان متمادی مقصد بسیار ارزشمندی برای گردشگران است.

ترکیه با جذب بیش از 46 میلیون گردشگر در سال 2018 ششمین مقصد گردشگری محبوب جهان بود.

همچنین، ترکیه با گذشته دیرینه خود، مکانی بسیار جذاب برای دوستداران تاریخ است. علاوه بر این، گردشگری زمستانی با زیبایی های طبیعی خود مرکز توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز می باشد.

اشاره می‌کند که بخش گردشگری با مشوق‌هایی که دولت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌دهد، یکی از بخش‌های سودآور برای سرمایه‌گذاری است.

به دلیل تغییرات سریع بخش سلامت در ده سال گذشته، بخش سلامت در مرکز توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفت. سالانه گردشگران زیادی برای خدمات بهداشتی پزشکی مانند کاشت مو، عمل های زیبایی، دندانپزشکی و سایر درمان های پزشکی از ترکیه بازدید می کنند.

بر اساس داده های رسمی، ترکیه در سال 2018 نزدیک به 1 میلیون بازدید کننده خارجی را برای درمان های پزشکی جذب کرده است. به خصوص از آنجایی که سرمایه گذاران خارجی می توانند خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب دریافت کنند، علاقه زیادی به بخش سلامت در ترکیه دارند.

بخش سلامت که سرمایه گذاری در آن بسیار سودآور است، یکی از منابع مهم درآمد ترکیه است.

انگیزه ها و اهداف افراد در هنگام فکر کردن به خرید ملک در ترکیه متفاوت است. برخی از آنها به دنبال آپارتمانی با منظره بسفر یا ویلایی نزدیک دریا هستند که بتوانند در تمام طول سال تعطیلات کوتاهی را در آن سپری کنند.

برای برخی افراد دلیل اصلی خرید ملک اقامت دائم ترکیه یا اخذ تابعیت ترکیه است و برخی دیگر املاک ترکیه را سرمایه گذاری سودآور می دانند و قصد دارند ملک خود را برای اجاره یا فروش مجدد عرضه کنند و از تفاوت قیمت کسب درآمد کنند.

مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بسیار زیاد است، سرمایه گذاران از طریق املاک و مستغلات که به خوبی انتخاب شده اند، می توانند از بازده و سود بسیار خوبی برخوردار شوند و امکان بهره مندی از املاک و مستغلات برای ساختن ثروت وجود دارد و موضوع انتخاب ملک مناسب کار سختی نیست.

مراحل مربوط به خرید ملک و انتقال مالکیت بسیار ساده و آسان است، زیرا سند ملکی را می توان ظرف چند روز صادر کرد. سند مالکیت ملک یا به اصطلاح تاپو در ترکیه سند رسمی اثبات کننده حقوق مالکیت در ترکیه است که در آن شماره بررسی املاک و اطلاعات مربوط به ملک مانند نام صاحب ملک را تایپ کنید.

ملک، محل آن، مساحت و موارد دیگر ذکر شده و توسط اداره سند مالکیت امضا و مهر شده است و در آنجا بر اساس استخراج سند مالکیت اداره ثبت املاک وابسته به وزارت محیط زیست و شهرهای ترکیه است.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه به دلیل تقاضای زیاد برای آپارتمان در مجتمع های مسکونی سودمند است که طیف وسیعی از گزینه ها را از نظر فضاهای آپارتمانی، نماها و خدمات موجود در پروژه ارائه می دهد و پروژه های املاک و مستغلات در استانبول تمام مناطق را پوشش می دهد.

این شهر که زیرساخت های توسعه یافته ای دارد و به طور قابل توجهی برای اجاره سالانه و توریستی در تمام طول سال مورد نیاز است.
در نتیجه ترکیه کشوری جذاب برای گروه بزرگ و متنوعی از خارجی ها است و این به نوبه خود آن را به یک مقصد سرمایه گذاری در نتیجه تقاضای زیاد برای خرید و اجاره مسکن تبدیل کرده است که به نوبه خود باعث ایجاد یک کشور بارور و ایده آل می شود. محیطی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، و با توجه به تجارت اقتصاد.

بازار املاک ترکیه یک بازار بسیار قابل اعتماد است. اقتصاد ترکیه با رشد پایدار و مستمر مشخص می شود و یکی از بیست اقتصاد بزرگ جهان است.

علاوه بر این، قیمت املاک و مستغلات به طور تصاعدی در حال رشد است، بنابراین کسانی که چندین سال پیش در ترکیه ملک خریداری کرده اند، اکنون می توانند آن را با قیمت بسیار بالاتری بفروشند.
پروژه های املاک مسکونی و سرمایه گذاری روز به روز در حال افزایش است و هر ساله تعداد زیادی ساختمان جدید از جمله پروژه های لوکس تحت عنوان معروف ترین هتل های بین المللی که خدمات سطح بالایی ارائه می دهند و در ترکیه و ترکیه ساخته می شوند وجود دارد.

برای سرمایه گذارانی که می خواهند سود خود را دو برابر کنند، پیشنهادات بسیار جذابی ارائه می دهد.

دولت ترکیه به طور مداوم در حال کار بر روی ساده سازی مراحل خرید ملک در ترکیه و ایجاد فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاران جدید است، از جمله فرصت ارائه شده توسط دولت ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه با خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار و نگهداری آن به مدت 3 سال، به روشی بسیار آسان و روان که بیش از 60 روز طول نمی کشد.

این علاوه بر معافیت های مالیاتی یا کاهش سرمایه گذاری های خارجی است که انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در ترکیه ایجاد می کند.

فرصتی برای سرمایه گذاری در پروژه های در حال ساخت و دو برابر شدن سود پس از تحویل پروژه که می توانید املاک در حال ساخت را با قیمت بسیار ارزان خریداری کنید و سپس از فروش مجدد آنها بدون هیچ خطری بهره مند شوید.

ملک در حال ساخت استانبول با بهره گیری از قیمت بالای آن در آینده، از نظر سرمایه گذاری بهترین محسوب می شود. املاک و آپارتمان های استانبول در استانبول از ابتدای ساخت پروژه ها تا زمان تحویل به طور متوسط ​​نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است.

بنابراین بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری در استانبول برای خرید آپارتمان های در حال ساخت و فروش مجدد آنها در آینده تلاش می کنند.

این نوع سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری بلندمدت است که نتایج آن سریع نیست، اما سود بالایی دارد.

ارزش املاک و مستغلات در طول زمان افزایش می یابد و با یک سرمایه گذاری خوب، می توانید در هنگام فروش مجدد آن ملک سود کسب کنید. اجاره‌ها نیز در طول زمان افزایش می‌یابند که منجر به افزایش جریان نقدی ناشی از انواع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌شود.

عوامل و عناصر زیادی وجود دارد که به سرمایه گذاران کمک می کند تا سرمایه گذاری های سودآور و منحصر به فردی در املاک و مستغلات داشته باشند. قبل از تصمیم گیری آن را بخوانید:

موقعیت استراتژیک به شما امکان می دهد سود بالایی کسب کنید.
با وجود افزایش مداوم قیمت ها، هزینه مسکن همچنان در مقایسه با کشورهای اروپایی جذاب است.
طیف گسترده ای از اشیاء – گزینه های بسیاری برای تنوع دارایی.
اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است.
بازده اجاره بالا – به طور متوسط ​​6٪.

چگونه هنگام خرید ملک از خود محافظت کنیم:

انجام سفرهای میدانی و آشنایی با پروژه های موجود در بازار ضروری است.
نمایندگان املاک و توسعه دهندگان را با دقت انتخاب کنید.

مزایای سرمایه گذاری املاک در ترکیه چیست؟

بازده عالی در طول زمان افزایش می یابد
سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه، بر اساس نیروی جذاب گردشگری در ترکیه، که به بهترین شکل خود در طول دوره‌ها و فصول گردشگری، از طریق تقاضا برای اجاره خانه در آن فصول توزیع شده در طول سال، نمایان می‌شود، بازده سرمایه‌گذاری سودآوری را فراهم می‌کند.

بنابراین، سرمایه گذاری متفکرانه در املاک و مستغلات که در فصول گردشگری ترکیه بسیار محبوب است، می تواند سود دلگرم کننده و بازگشت سرمایه خوبی را به همراه داشته باشد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات عموماً به دلیل حفظ ارزش واقعی آن شناخته می شود و ارزش ملک اغلب ممکن است افزایش یابد و سود سالانه از طریق بازده سرمایه گذاری حاصل از فروش مجدد یا اجاره به 12٪ از ارزش ملک اصلی برسد.

مزیت بازده سرمایه گذاری املاک در ترکیه افزایش می یابد، به خصوص اگر مالکیت ملک در ترکیه طولانی مدت باشد، به این معنی که ارزش ملک پس از سال ها افزایش می یابد و در نتیجه سرمایه افزایش می یابد.

علاوه بر این، سرمایه گذاری در کشوری مانند ترکیه، علاوه بر تقاضاهای زیاد و مستمر برای اجاره در ترکیه که درآمد اضافی مورد انتظار از اجاره ملک را به درآمد نیمه ثابت تبدیل می کند، یک سرمایه گذاری مطمئن است.

در اینجا باید به دو نکته اشاره کنیم:

  • در خرید ملک با قیمت رقابتی برای املاک مشابه باید احتیاط کرد.
  • سپس توجه زیادی به موضوع سرمایه گذاری بهینه آن; با اجاره دادن آن به اجاره خاص و یا فروش آن به قیمتی بهتر از قیمت آن در زمان خرید.

امکان اخذ تابعیت ترکیه
آنچه اهمیت ترکیه را برای قرار گرفتن در بین بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات افزایش داد، پیوند دادن اعطای شهروندی ترکیه به داشتن ملکی به ارزش 400000 دلار است، خواه این ملک آپارتمان، دفتر، ویلا یا مغازه باشد.

با شرایط کاهش‌یافته، که به‌ویژه برای کسانی که از کشورهای ناپایدار می‌آیند، انگیزه‌ای قوی برای خرید ملک در ترکیه در نظر گرفته می‌شد، حتی اگر این امر با افزایش قیمت املاک در ترکیه همراه باشد، به این معنی که تقاضا برای املاک و مستغلات در ترکیه ترکیه با وجود همه شرایط باقی خواهد ماند.

توصیه ما به شما این است که در انجام تمامی مراحل سرمایه گذاری املاک در ترکیه وب سایت ترامند آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دولت ترکیه در این زمینه جدیت زیادی نشان داده است، به ویژه اینکه گروه بزرگی از سرمایه گذاران تنها ظرف 90 روز پس از تکمیل فرآیند خرید، تابعیت ترکیه را دریافت کردند.

این رویه و سایر تسهیلات دولت ترکیه، بسیاری از سرمایه گذاران عرب و کشورهای همسایه را تشویق کرد تا به طور قابل توجهی برای سرمایه گذاری شرکت کنند.

حمایت دولت ترکیه از بخش املاک و مستغلات؛ از جمله مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه این است که دولت ترکیه در سال های گذشته با کمپین های املاک و مستغلات زیادی به بخش املاک و مستغلات اهمیت ویژه ای داده است و رئیس جمهور ترکیه درخواست ویژه در سال 2017 برای احیای شرکت های املاک و مستغلات در سراسر ترکیه با سازماندهی بسیاری از کمپین های تبلیغاتی املاک، که شاید بزرگترین آنها فروش آپارتمان در سراسر ترکیه را در اقساط راحت تا 240 ماه ارائه می دهد.

بازار املاک و مستغلات ترکیه مملو از فرصت های امیدوارکننده و برجسته است
بازار املاک ترکیه فرصت ها و گزینه های متعدد و متنوعی را ارائه می دهد و این تنوع یکی از دلایل اصلی قوت و تمایز املاک در ترکیه است که به دلیل وسعت ترکیه، طبیعت و آب و هوای متفاوت شهرهای آن است و قدرت زیرساخت، که به معنای تعدد گزینه های املاک و مستغلات در کشور است، و رقابت قیمت آن، که فرصت های فزاینده ای را در املاک ترکیه، از شرق به غرب، و از شمال به جنوب می دهد، و اینکه آیا آن املاک و مستغلات تجاری هستند، مانند دفاتر تجاری و مغازه ها، یا مسکونی هستند، مانند ویلا و آپارتمان.

عمده فعالیت های انجام شده در این زمینه عبارتند از:

برخی از شرکت های املاک و مستغلات به دنبال لغو کامل سود به دستور رئیس جمهور هستند.
پیش پرداخت برای کسانی که مایل به تملک اقساطی بودند کاهش یافت و درصد از 25 درصد به 20 درصد برداشت شد.
اتباع خارجی و خارجی هنگام خرید ملک از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اند.
قانون ترکیه به سرمایه گذار خارجی این حق را می دهد که در ازای خرید ملک در آنجا، برای او، همسر و فرزندانش اقامت ملکی دریافت کند.
در سال 2018، تصمیمی در ترکیه برای اعطای حق درخواست شهروندی ترکیه به سرمایه گذار خارجی که دارای ملکی به ارزش 400000 دلار است صادر شد.

قیمت املاک در مقایسه با اروپا ارزان تر است؛ قیمت املاک و مستغلات در ترکیه به طور قابل توجهی ارزان تر از اروپا توصیف می شود، با مزایای زیرساختی، نزدیک به ساختار کشورهای توسعه یافته اروپایی.

املاک و مستغلات ترکیه برای همه بودجه ها مناسب است، با امکانات و انگیزه های بسیاری که سرمایه گذاری در ترکیه را به فرصتی دلگرم کننده تبدیل می کند، علاوه بر جاذبه های مختلفی که در ترکیه توجه را به خود جلب می کند، از آب و هوای فوق العاده، اقتصاد امیدوار کننده، بازار بزرگ املاک و مستغلات، و بسیاری از جاذبه های توریستی و تاریخی که گردشگران را از کشورهای مختلف در سراسر جهان جذب می کند، همه اینها سرمایه گذاری و اقامت در ترکیه را با تمام استانداردها به گزینه ای سودآور و ایده آل تبدیل می کند.

معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی؛ دولت ترکیه همچنان به ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران خارجی برای افزایش جریان های خارجی به این کشور ادامه می دهد و از جمله این تسهیلات می توان به معافیت مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه اشاره کرد که متعلق به سرمایه گذاران خارجی غیر مقیم ترکیه است.

مشخص است که مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه بین 1 تا 18 درصد از فروش املاک و مستغلات متغیر است و به لطف این معافیت، سرمایه گذاران خارجی می توانند از معافیت مالیاتی در ترکیه بهره مند شوند و در هنگام سرمایه گذاری در ترکیه مقدار زیادی پول پس انداز کنند.

سرمایه گذاری در مناطق سودآور در ترکیه املاک و مستغلات یکی از سودآورترین ابزارهای سرمایه گذاری در سال های اخیر بوده و مطمئن ترین و ساده ترین راه برای دستیابی به سود و توسعه ثروت است.

هنگام بررسی آمار در بازار املاک ترکیه متوجه خواهید شد که درصد زیادی از خارجی ها ترجیح می دهند در انواع املاک سرمایه گذاری کنند، اعم از خرید آپارتمان، دفاتر تجاری، ویلا و سایر انواع املاک و مستغلات.

در این محتوا قصد داریم به بررسی امنیت سرمایه گذاری در ترکیه بپردازیم و همینطور به شما پیشنهاد کنیم در چه قسمت هایی سرمایه گذاری انجام دهید که به منفعتان باشد، در نتیجه اگر تمایل به سرمایه گذاری در ترکیه دارید، تا پایان محتوا با ما همراه باشید.

آیا سرمایه گذاری در ترکیه امن است؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه گذاران قبل از شروع فعالیت های سرمایه گذاری خود در ترکیه می پرسند. ترکیه کشوری است که به دلیل امنیت و آزادی که دولت ملی به سرمایه گذاران داده است، همچنان ترجیح داده شده ترین کشور برای انجام تجارت است.

موانع اقتصادی ترکیه و امنیت سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است

اقتصاد ترکیه با موانع متعددی مانند بی‌ثباتی سیاسی مواجه شده است، اما ثابت مانده است و همچنان بستری امن برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

بنابراین، تبدیل به امن‌ترین مرکز برای خارجی‌هایی می‌شود که ممکن است به فرصت‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌مند باشند.

این کشور برنامه های اقتصادی مشخصی در کل این جهان دارد و بنابراین همچنان به پذیرش و ارائه شهروندی به سرمایه گذاران بالقوه برای شروع پروژه های خود ادامه می دهد و این یکی از فاکتور هایی است که امنیت سرمایه گذاری در ترکیه را افزایش داده است.

واحد پولی پایه در ترکیه، یعنی لیر، اگرچه در حال حاضر تحت تأثیر آنچه که امروز کل جهان با آن مواجه است (همه‌گیری) است، اما از آنجایی که اثراتی مانند نوسانات را به همراه داشته است، به پا خواهد شد و در نتیجه کمی ارزش خود را از دست می‌دهد.

با این حال، خارجی ها در حال حاضر با خرید ملک از فرصت خوبی در بخش املاک و مستغلات استفاده می کنند. این بدان معناست که با بهبود لیر، ارزش ملک شما نیز باید افزایش یابد.

در ادامه به معرفی بخش هایی خواهیم پرداخت که به افزایش امنیت سرمایه گذاری در ترکیه کمک می کنند.

بخش های کمک کننده به امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

بخش حمل و نقل

در سال‌های اخیر، تعداد بیشتری از گردشگران در حال افزایش بوده است، که منجر به تقاضاهای بالاتر در رابطه با خرید ملک شده است، زیرا بیشتر گردشگرانی که از کشور بازدید می‌کنند علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند. حقیقت این است که ترکیه کشوری است که اقتصاد پررونقی دارد و موفق و همچنین در حال حرکت است.

آیا می دانستید که ترکیه رتبه دوم را در رابطه با اقتصاد پررونق و همچنین رتبه 13 را در رابطه با رشد اقتصادی و استانداردهایش کسب کرده است؟

اکنون، ارقام آماری در سال 2018، باید برای کسانی که می‌خواهند به بزرگترین سرمایه‌گذاران در کشور ترکیه تبدیل شوند، اعتماد ایجاد کند و اعتماد ایجاد کند. در واقع، این یک جاذبه برجسته است.

سؤالی که ممکن است در ذهن  شما  ایجاد شود این است که “آیا سرمایه‌گذاری در ترکیه ایمن است” تقریباً پاسخ داده شده است و می‌دانم که می‌خواهید بگویید “بله امن است!”

صحبت در مورد جمعیت شناسی در ترکیه باید تمایل شما را به ترکیه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های املاک و مستغلات افزایش دهد، زیرا جمعیت زیادی دارند. وقتی نوبت به داشتن بازار بزرگ برای مصرف کنندگان می رسد، سهم بیشتری دارند.

اگر علاقه مند به داشتن یک پروژه عالی و خرید ملک و نگران امنیت سرمایه گذاری در ترکیه هستید، فقط بدانید که به دلیل وجود بازار بزرگ با مشتریان بالقوه، در مسیر خود به سمت یک فعالیت سرمایه گذاری مطمئن و موفق هستید.

جنبه های کمک کننده به افزایش امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

جمعیت ترکیه بالای 81 میلیون نفر است، این تعداد به میزان زیادی در استفاده از اقلام تولید محلی و همچنین محصولات وارداتی و پروژه های اقتصادی کمک می کند.

برای ایجاد انگیزه بیشتر، تعداد زیادی از جمعیت را نسل جوان تشکیل می دهند که حدود 40 میلیون نفر زیر 30 سال طبقه بندی می شوند.

هنگامی که این امر با آموزش با کیفیت و سیستم‌های فرهنگی ترکیب شود، کشور می‌تواند نیروی کار مطمئن و حرفه‌ای تولید کند که در حوزه املاک و سایر فعالیت‌های تجاری سرمایه‌گذاری بسیار ضروری است.

زیرساخت و سایر پروژه های عظیم ترکیه

برای اطمینان از میزان امنیت سرمایه گذاری در ترکیه خوب است بدانید که میزان زیرساخت ها در کشور نتیجه کیفیت و استفاده از آخرین تکنولوژی است. این امر به ویژه در هنگام استقبال از روندهای فناوری برای ایجاد پروژه ها و آغاز برنامه های بزرگ کشور از طریق ساخت و ارتقاء امکاناتی مانند خطوط هوایی و پل های جذاب، به منظور تبدیل شدن به یک طرفدار در رابطه با پروژه ها مشهود بوده است.

در بازار رقابتی به عنوان مثال، ایجاد فرودگاه کاملاً جدید در استانبول (İstanbul Havalimanı)یک دستور کار جذاب و دری باز برای پایه گذاری سازمان ها و شرکت های خارجی در این کشور است. در واقع این امر بر سرمایه‌گذاری‌های مجاور و همچنین ملک تأثیر گذاشته است که به معنای واقعی افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های منطقه مانند سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است.

موارد ذکر شده در بالا باید شما را برای باز کردن یک پروژه سرمایه گذاری کاملاً جدید در ترکیه تشویق کند. اقتصاد به شکوفایی خود ادامه می دهد و یک انفجار به حساب می آید.

سرمایه گذاری در مناطق سودآور در ترکیه

املاک و مستغلات یکی از سودآورترین ابزارهای سرمایه گذاری در سال های اخیر بوده و مطمئن ترین و ساده ترین راه برای دستیابی به سود و توسعه ثروت است، به خصوص که افزایش قیمت املاک در ترکیه طی چند ماه گذشته فرصتی طلایی برای واقعی است.

سرمایه گذاری در مناطق سودآور ترکیه برای امنیت بیشتر سرمایه گذاری

می توانید برای اطمینان از امنیت سرمایه گذاری در ترکیه اطلاعاتتان را این زمینه کامل کنید تا ترس و نگرانی شما کاهش یابد.

سرمایه گذاری در املاک در این زمینه، برخی گزارش‌های املاک در ترکیه حاکی از افزایش تقریباً 40 درصدی قیمت املاک و مستغلات در طی ماه اوت سال 2020 و تقاضای زیاد بازرگانان برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ایالت‌های مختلف ترکیه است.

 املاک یکی از طرح های سرمایه گذاری است که سود زیادی را به همراه دارد و بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری موفق در ترکیه است.

هنگام بررسی آمار در بازار املاک ترکیه متوجه خواهید شد که درصد زیادی از خارجی ها ترجیح می دهند در انواع املاک سرمایه گذاری کنند، اعم از خرید آپارتمان، دفاتر تجاری، ویلا و سایر انواع املاک و مستغلات. 

کار قانونی: تاسیس یک شرکت در ترکیه

برای بررسی امنیت سرمایه گذاری در ترکیه می توانید در رابطه با تاسیس شرکت های قانونی اطلاعات کسب کنید .تأسیس شرکت در ترکیه و کار از طریق روش های قانونی به سرمایه گذاران خارجی امکان می دهد از تسهیلات ارائه شده توسط دولت ترکیه بهره مند شوند که به نوبه خود قوانین بسیاری را که به نفع سرمایه گذاران است وضع کرده و به تجار خارجی اجازه می دهد تا انواع شرکت ها را در ترکیه تأسیس کنند.

تاسیس شرکت در ترکیه یکی از نکات مهمی است که سرمایه گذاران می توانند در ترکیه مشغول به کار شوند، زیرا فرآیند ثبت زمان زیادی طول نمی کشد، اما برای جلوگیری از ارتکاب تخلف و پرداخت جریمه های مالی به افراد با تجربه در قوانین ترکیه نیاز است.

علاوه بر وکلا، یک حسابدار نیز باید برای مدیریت امور مالی در شرکت استخدام شود. حضور حسابدار شرط لازم برای تاسیس شرکت در ترکیه است و حسابدار قانونی فردی است که توسط موسسات دولتی برای نمایندگی شرکت در مقابل آنها تایید شده است. زیرا وظیفه وی دریافت فاکتورها، هزینه ها و خریدهای شرکت و ثبت نام است.

در این محتوا قصد داریم برای آن دسته از افرادی که تمایل به مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه دارند، بهترین سرمایه گذاری در ترکیه را معرفی و به توضیح ابزارهای سرمایه گذاری بپردازیم.

معرفی پرسود ترین و بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

املاک و مستغلات یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری در ترکیه است. ;این عمدتا به دلیل فرصت سود بالا در کوتاه مدت و بلند مدت است.

همچنین املاک و مستغلات به دلیل وجود فیزیکی دارایی های غیر منقول امن ترین سرمایه گذاری در ترکیه است. ریسک ها را کاهش می دهد و به سرمایه گذار اطمینان می دهد.

رایج ترین ابزارهای سرمایه گذاری در ترکیه کدامند؟

املاک و مستغلات، پاشش تراکتور به میدان، سکه های ارز دیجیتال در اطراف تلفن مانند btc، مردی که سخت افزار فناوری را بررسی می کند، املاک و مستغلات، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری و صندوق های مالی رایج ترین انواع ابزارهای سرمایه گذاری در ترکیه هستند.

در عصر فناوری، مردم معمولاً ترجیح می دهند سرمایه گذاری های کمی در چندین مفهوم انجام دهند. ارزهای دیجیتال، اقلام خانگی یا بورس از جمله سرمایه گذاری های نسل جدید هستند.

اگر به دنبال راهی برای بهترین سرمایه گذاری در ترکیه هستید باید بدانید که سرمایه گذاری در زمینه فناوری یک گزینه سرمایه گذاری عالی است، به خصوص در این دنیای نوآوری که در آن زندگی می کنیم. مردم اغلب روی دستگاه های تلفن همراه، وسایل خانه هوشمند، تجهیزات عکاسی و موارد دیگر سرمایه گذاری می کنند.

بزرگترین نقطه ضعف دارایی های فناورانه این است که می توانند به راحتی به نسخه ای قدیمی از جدیدترین نوآوری تبدیل شوند. سرمایه گذاری های فناوری برای همیشه دوام نمی آورند زیرا به دلیل تحرک آنها پایدار نیست.

بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در کشاورزی و صنایع غذایی، موقعیت جغرافیایی ترکیه است. آناتولی به دلیل شانس بالای بهره وری از نظر کشاورزی منطقه ای مشهور است.

زمین های آناتولی هر فصل محصولات جدیدی ارائه می دهند. با این حال، می تواند به راحتی تحت تأثیر پارامترهای محیطی مانند آب و هوا، بیماری ها، حوادث و غیره قرار گیرد.

اگر بودجه و پس انداز زیادی دارید، افتتاح یک کسب و کار جدید نیز یک سرمایه گذاری عالی است. با این حال، اگر قصد اجاره ملک را دارید، ممکن است در دراز مدت به کسب و کار شما آسیب برساند. داشتن یک ملک تجاری امن ترین راه و بهترین سرمایه گذاری در ترکیه برای تاسیس یک شرکت است.

قیمت اجاره بها ثابت نیست ممکن است شرایط چالش برانگیزی مانند اخراج فوری یا خسارات غیرمنتظره ای که تحت پوشش بیمه نیستند، وجود داشته باشد. همچنین، صاحب ملک مغازه اجاره ای شما ممکن است به شما اجازه ایجاد تغییرات در محل برگزاری را به دلخواه خود ندهد.

کسب و کارها، خودروسازی و املاک و مستغلات دارای گرافیک کاربردی تری در درازمدت هستند. وجود فیزیکی این دارایی ها را به گزینه ای ابدی تبدیل می کند که تضمین و ایمنی را فراهم می کند. کسب و کارها ممکن است شکست بخورند و دستگاه ها خراب شوند. اموال غیرمنقول یک شبکه ایمنی برای سرمایه گذار خواهد بود.

رایج ترین و بهترین سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟

 سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این مزیت را دارد که یکی از رایج ترین و بهترین سرمایه گذاری در ترکیه است.

چرا املاک و مستغلات بهترین سرمایه گذاری در ترکیه است؟

خانه کوچک پولی با کلید املاک و مستغلات در انتخاب ابزار سرمایه گذاری مناسب حرف اول را می زند. املاک و مستغلات هم در بلندمدت و هم در کوتاه مدت موثر و پایدار است.

اما مزایای بسیاری دیگر از سرمایه گذاری املاک در ترکیه وجود دارد. در اینجا دلایل اصلی سرمایه گذاری در ملک ترکیه برای سود بالا آورده شده است.

  •  بازگشت سرمایه بالا در بلند مدت

اگر در ملک ترکیه سرمایه گذاری کنید، ارزش عددی اموال غیرمنقول هر سال افزایش می یابد. در مقایسه، این بزرگترین ضرر است که ارزش اموال منقول در طول زمان کاهش می یابد.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که نمودار زمان سودT ممکن است بسته به عوامل خاصی متفاوت باشد. مکان، فاز ساخت یا ویژگی های ملک، نرخ سود را تعیین می کند.

کار با یک متخصص املاک در این مرحله مفید است. کارشناسان باتجربه املاک مشتریان خود را به سودآورترین گزینه ها برای بهترین سرمایه گذاری ملک در ترکیه راهنمایی می کنند.

  • فروش آسان

ترکیه خانه میلیون ها خارجی است. این کشور همچنان توجه مهاجران را به خود جلب می کند. ویژگی های اصلی آن شرایط زندگی راحت و قیمت های مقرون به صرفه آن است. نیاز بی پایان به اقامت دائم به شما این امکان را می دهد که ملک خود را در مدت زمان کوتاهی بفروشید.

از سوی دیگر برای یافتن بهترین سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید که مشاغل در صنایع غذایی به طور خاص دارایی های تبلیغ شده هستند. آنها فقط برای انواع خاصی از مشتریان جذاب هستند. نقطه فروش این مشاغل به طیف وسیعی از متغیرها بستگی دارد. این عوامل ممکن است بر دوره فروش شما تأثیر بگذارد.

  • درآمد منظم بالا با اجاره دادن ملک به شرکت های تاسیس شده

املاک تجاری یکی از ترجیح داده شده ترین گزینه های املاک در هنگام سرمایه گذاری در ترکیه است. استانبول به عنوان قطب تجاری ترکیه، اولین جایی است که در فرصت های سرمایه گذاری تجاری به ذهن می رسد.

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک و اجاره دادن آن

اکثر شرکت های جهانی دفتر مرکزی و شعبه های خود را در استانبول تاسیس کرده اند. این زندگی تجاری پر جنب و جوش این شهر را به یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در املاک تجاری در ترکیه تبدیل می کند. اکثر واحدهای تجاری استانبول دارای پتانسیل درآمد منظم با مستاجران آماده هستند.

مدت زمان یافتن مستاجر برای اجاره ملک خود در استانبول نسبتاً کوتاهتر است. پیدا کردن مستاجران قابل اعتماد در کلان شهرهایی مانند نیویورک یا پاریس به دلیل قیمت بیش از حد دشوارتر است.

  • توانایی اخذ شهروندی ترکیه

همانطور که در ابتدا گفتیم بهترین سرمایه گذاری در ترکیه این است که در بازار املاک این کشور سرمایه گذاری کنید. در ترکیه شهروندی از طریق سرمایه گذاری ملک یک روش بسیار رایج در بین خارجی ها است. افرادی که می خواهند به طور دائم در ترکیه بمانند معمولا برای شهروندی ترکیه اقدام می کنند.

بعلاوه، پاسپورت ترکیه مزایای بزرگی مانند سفر بدون ویزا به بیش از 100 کشور را ارائه می دهد. دولت ترکیه برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری را در سال 2018 اعلام کرد.

هزاران خارجی از این برنامه بهره مند شده اند که هنوز تحت مقررات است. دو پرنده با یک سنگ: به راحتی می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید و در داخل آن سرمایه گذاری سودآوری انجام دهید.

در اینجا باید به دو نکته اشاره کنیم:

  • در خرید ملک با قیمت رقابتی برای املاک مشابه باید احتیاط کرد.
  • سپس توجه زیادی به موضوع سرمایه گذاری بهینه آن; با اجاره دادن آن به اجاره خاص و یا فروش آن به قیمتی بهتر از قیمت آن در زمان خرید.

امکان اخذ تابعیت ترکیه؛ آنچه اهمیت ترکیه را برای قرار گرفتن در بین بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات افزایش داد، پیوند دادن اعطای شهروندی ترکیه به داشتن ملکی به ارزش 400000 دلار است، خواه این ملک آپارتمان، دفتر، ویلا یا مغازه باشد.

با شرایط کاهش‌یافته، که به‌ویژه برای کسانی که از کشورهای ناپایدار می‌آیند، انگیزه‌ای قوی برای خرید ملک در ترکیه در نظر گرفته می‌شد، حتی اگر این امر با افزایش قیمت املاک در ترکیه همراه باشد، به این معنی که تقاضا برای املاک و مستغلات در ترکیه ترکیه با وجود همه شرایط باقی خواهد ماند.

از شما عزیزان که تا پایان محتوا سرمایه گذاری در ترکیه با ما همراه بودید، متشکریم.

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)