اخذ شهروندی در ترکیه با ترامند

در این مقاله از سایت ترامند می خواهیم به شما شیوه های اخذ شهروندی در ترکیه را آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

مهاجرتی دلخواه با داشتن شهروندی ترکیه:

این روزها خیلی با این مسئله مواجه می شویم خیلی از ایرانی ها قصد اخذ شهروندی ترکیه را دارند  و می خواهند به کشورهای مختلفی از جمله کشور همسایه یعنی ترکیه مهاجرت کنند. براین اساس بایستی اطلاعات کافی به منظور دریافت اقامت این کشور  مخصوصا دریافت شهروندی ترکیه و تابعیت این کشور اطلاعاتی را به دست آورند.

زندگی در ترکیه به معنای برخورداری از مناظر باشکوه، محصور شدن در دریای زیبا، نوشیدن غذاهای خوشمزه و … می باشد. هنگامی که مردم ترکیه را با مردمان دیگر سرزمین‌ها مورد بررسی قرار می دهیم، درمی یابیم که ترکیه دارای فرهنگ غنی و سبک زندگی پر جنب‌وجوشی می باشد.

اخذ شهروندی ترکیه با ازدواج

همینطور موقعیت ژئواستراتژیک کشور ترکیه نیز در جذب مهاجر سهم قابل توجهی دارد. این کشور در مرز قاره اروپا و آسیا واقع شده و به عنوان پل ارتباطی خوبی برای دستیابی به بازار هر دو قاره است.

کشور ترکیه دارای ویژگی های مثبت بسیار زیادی نیز برای جذب مهاجر دارد. به همین علت بیشتر افراد می خواهند از شهروندی ترکیه برخوردار شوند. در واقع دریافت شهروندی ترکیه مانند گذشته سخت و پیچیده نیست.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مهمترین علت جذب مهاجر به کشور ترکیه را نیز باید در فرصت‌های تجاری برای مهاجران در این کشور معرفی کرد.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری ترکیه از جمله کشورهایی می باشد که با وجود شرایط راحت به مهاجران تابعیت و اقامت دائم این کشور تعلق می گیرد.

کشور ترکیه به علت هم مرز بودن با ایران و وجود شرایط آسان سفر به این کشور به وسیله راه های زمینی و حتی اتومبیل به یکی ازمهم‌ترین مقاصد یک مهاجر تبدیل شده است. همینطور ترکیه به علت نزدیکی از لحاظ ارزش مالی لیر با ریال و سایر دلیل ها، برای ایرانیان به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شده است.

آشنایی کوتاه با کشور ترکیه:

اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار ترکیه جزو کشورهای همسایه ایران می باشد و با در نظر گرفتن پایین بودن قیمت لیر در مقایسه با دلار و البته وجود آزادی در این کشور، به عنوان اولین مقصد چه برای مهاجرت و چه برای گردشگری مورد انتخاب قرار می گیرد.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار

شرایط اخذ شهروندی در ترکیه کشور ترکیه یا در اصل جمهوری ترکیه در قاره اوراسیا واقع شده است و بخشی از آن در اروپا قرار گرفته است. این کشور از سمت شمال با دریای سیاه و همینطور از سمت جنوب نیز به دریاچه مدیترانه ارتباط  دارد.

پایتخت این کشور استانبول می باشد و در این کشور دین و مذهب به صورت آزاد است. دین اصلی این کشور اسلام مذهب سنی بوده  و با جمعیت 84 میلیون نفری آماری مشابه به ایران را دارد. شما با راه انداختن کسب و کار برای خود می توانید به وسیله راه های آبی با نقاط مختلف جهان روابط کاری داشته باشید.

مزایای دریافت شهروندی ترکیه:

در ادامه برای شما راه های متفاوتی را عنوان خواهیم کرد که به وسیله آنها قادر خواهید بود تا در مدت زمان کمتر از 30 روز اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

همینطور بعد از شرایط اخذ شهروندی ترکیه این کشور شرایط به این صورت است که بدون اینکه نیازی به پاسپورت داشته باشید، می توانید به آسانی به 77کشور سفر کنید. البته در نظر داشته باشید بایستی برای اخذ ویزای شنگن هر 26 کشور عضو این پیمان اقدام نمایید.

همینطور شما برای دریافت شهروندی ترکیه لزومی ندارد که یک مدت اقامت خاص را بگذرانید. علاوه بر آن نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ترکیه از لحاظ اعتبار پاسپورت جایگاه 30ام جهان را به عنوان معتبرترین پاسپورت به خود اختصاص داده است.

مزایای اخذ شهروندی در ترکیه

اخذ شهروندی در ترکیهاز جمله دیگر ویژگی های اخذ تابعیت این کشور که می توان به آن اشار کرد این است که شما می‌توانید به طور همزمان از تابعیت این کشور و کشور خود را در کنار هم  برخوردار باشید. در حالی که در بعضی از کشورها چنین شرایطی فراهم نمی باشد.

کشور ترکیه جزو کشورهای مدرن محسوب می شود که از سطح رفاه اجتماعی و خدمات شهری بالایی برخوردار بوده و دولتی سکولار بر آن حکومت می کند.

از جمله مزایای اخذ شهروندی در ترکیه که می توان به آن اشاره کرد به شرح زیر می باشد:

  • اخذ گذرنامه و شهروندی این کشور پروسه ی کوتاهی کمتر از 30 روز کاری دارد.
  • با اخذ شهروندی این کشور، شما می توانید به 105 کشور بدون ویزا مسافرت نمایید.
  • از مهمترین مزایای شهروندی در ترکیه این است که دیگر شما نیازی به اخذ جواز اقامت در این کشور برای زندگی نخواهید داشت.
  • شما به عنوان یک شهروند ترکیه از تمامی مزایای و حقوق یک شهروند ترک برخوردار خواهید بود.
  • ارزش پاسپورت شما به ارزش 30 پاسپورت برتر در دنیا افزایش می یابد.
  • از دیگر مزایای شهروندی در ترکیه می توان به حق پزشکی و درمانی کامل برای شما اشاره نمود.
  • اخذ کنندگان شهروندی ترکیه از مزایای برنامه ی بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

مراحل دریافت شهروندی ترکیه:

قیمت شهروندی در ترکیه این مراحل دربرگیرنده دریافت گواهی انطباق، دریافت اجازه اقامت و درخواست تابعیت است. درخواست دریافت گواهینامه بایستی باید موارد ذکر شده در متن پایین تطابق داشته باشد:

قانون شهروندی در ترکیه

  • وزارت صنعت و فناوری، اداره کل اجرای سرمایه گذاری‌های خارجی در صورت سرمایه گذاری ثابت‌
  • وزارت محيط زيست و شهرسازی، اداره كل ثبت اسناد و اراضی كاداستر در مورد خريد اموال غيرمنقول
  • وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی، اداره کل کار بین‌المللی در مورد استخدام
  • آژانس نظارت بر امور بانکی،  در صورت واریز به بانک‌های فعال در ترکیه
  • وزارت خزانه‌داری و دارایی در صورت خرید اوراق قرضه دولت

مرحله دوم مربوط به دریافت اجازه اقامت می باشد و آخرین مرحله برای متقاضیان، درخواست شهروندی است. برای این کار، بایستی از اداره کل جمعیت و شهروندی استان درخواست شود.

در نتیجه پرونده تقاضای تابعیت صادر و به اداره کل امور جمعیت و شهروندی ارسال می‌شود. در این میان، ارزیابی می‌شود آیا موضوعی وجود دارد که از لحاظ امنیت ملی و امنیت عمومی از دریافت تابعیت ممانعت کند.

هزینه شهروندی در ترکیه اگر تحقیقات بایگانی اداره کل امور جمعیت و شهروندی موفقیت‌آمیز باشد، پرونده به وزارت فرستاده می شود. جهت دریافت فرمان ریاست جمهوری، درخواست شهروندی ترکیه به وسیله دفتر وزارت به ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

اگر رئیس جمهور در زمینه دریافت تابعیت تصمیم مثبت بگیرد، به سرمایه‌گذار خارجی شهروندی ترکیه تعلق می گیرد.

همچنین به هر فرد تابع این کشور  برنامه‌های آموزشی رایگان ارائه می شود و در آخر در نظر داشته باشید که اخذ اقامت ترکیه برای شخص شرایطی را فراهم می کند که می تواند در هر نوع انتخاباتی شرکت کند و درست مانند یک شهروند ترکیه‌ای از حق رای برخوردار باشد.

انواع راه‌ها برای دریافت شهروندی ترکیه:

کشور ترکیه توانست با جذب مهاجران به سرمایه گذاری کردن در ترکیه، به علاوه با وارد کردن مقدار زیادی پول و همانا با جذب کردن مردم کشورهای گوناگون به این کشور سود خوبی به همراه داشته و این کار باعث رشد و پیشرفت اقتصاد این کشور شده است.

شهروندی ترکیه با خرید ملک ارزان

ما در این بخش می خواهیم تا با شما انواع شیوه های اخذ تابعیت این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. ترکیه بیش از 6 راه گوناگون را در اختیار متقاضیان گذاشته است.

مزیت های شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شهروندی ترکیه با خرید ملک ارزان سرمایه‌گذاری در ترکیه برای داشتن تابعیت چه مزیت های ویژه ای به همراه دارد؟ اول اینکه پس از تمام شدن 3 سال، سرمایه‌گذار حق برداشت سرمایه خود را دارد.

به این معنی، سرمایه‌گذار می‌تواند پول خود را با سود قانونی پس بگیرد و در پایان سه سال نیز می‌تواند خانه یا ملک خریداری را به فروش برساند. این پروسه بر روی شهروندی ترکیه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

به عبارت دیگر، شخصی که تابعیت ترکیه را با سرمایه‌گذاری دریافت کرده باشد، حتی اگر بعد از سه سال سرمایه خود را پس بگیرد (به عنوان نموه ملک را بفروشد)، همچنان شهروند ترکیه باقی خواهد ماند.

شهروندی ترکیه با خرید ملک ارزان

این اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک ارزان نه تنها برای سرمایه‌گذار بلکه دارای اعبتبار برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز می باشد. اگر چه برای اخذ شهروندی ترکیه نیاز به اقداماتی نظیر سرمایه‌گذاری در ترکیه وجود دارد اما شرط اینکه سرمایه‌گذار، همسر یا فرزندان وی باید در ترکیه زندگی کنند، پیش بینی نشده است.

همینطور لازم نیست سرمایه‌گذار خارجی برای دریافت شهروندی ترکیه از تابعیت کشور خود انصراف دهد.

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

یکی از آسان ترین شیوه هاذبرای دریافت شهروندی ترکیه این است که با خرید املاک و مستغلات به حداقل مبلغ 250 هزار دلار در این کشور، طی مدت زمان نهایتا 30 الی 45 روز کاری اقامت دائم خود را برای کشور ترکیه اخذ نمایند.

همچنین  شما برای خرید املاک و یا هرچیز دیگری مجبور به خرید فقط یک عدد ملک یا یکی از مستغلات نیستید. بلکه می‌توانید هر چند عدد که خواستید را تهیه نمایید. فقط باید توجه داشته باشید که جمع کل آن‌ها برای دریافت اقامت دائم بایستی مبلغی بالای 250 هزار دلار باشد.

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری مراحل شهروندی ترکیه با خرید ملک با شرایط ذکر شده در قسمت بالا به این معنی است که مبلغی بالغ بر 250 هزار دلار محدودیت و از شرایط مخصوصی برخوردار است. خانه‌ای که شما قصد دارید آن را تهیه کنید، بایستی وجه آن به صورت نقدی پرداخت شود. در ضمن باید خانه مورد نظر شما طی 3بار به وسیله افراد خارجی خریداری شده باشد.

حتما دقت داشته باشید که ملک مورد نظر شما از نظر بدهکاری مالی مشکلی نداشته باشد.البته شما می‌توانید با خرید هر کدام از این املاک و مستقلات به مبلغی کمتر از 250 هزار دلار هم اقامت ترکیه را اخذ کنید ولی این اقامت دیگر به طور دائمی نبوده و برای شما یک اقامت موقتی 5 ساله در نظر گرفته خواهد شد.

خرید خانه در ترکیه و نکات قابل توجه در ارتباط با آن

متقاضیان اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید این نکته را در نظر داشته باشند که قیمت ملک و املاک و یا حتی مستقلات در کشور ترکیه مانند سایر کشورها با در نظر گرفتن شرایط بسیار متفاوت می باشد.

وجود این تفاوت به این معنی می باشد که به عنوان مثال خانه ای که در نزدیکی دریا واقع شده است، قطعا قیمت خانه بیشتر از خانه‌های دیگر با شرایط مشابه به آن ولی با فاصله از دریا خواهد بود.در ضمن دقت داشته باشید که قیمت املاک با در نظر گرفتن سن یک خانه در این کشور مثل هرجای دیگری امکان بالا و پایین شدن دارد.

شرایط جدید شهروندی در ترکیه البته این مسئله هم در نظر داشته باشید که می خواهید در چه منطقه و شهری اقدام به تهیه خانه کنید. یعنی اینکه در شهری مانند استانبول که پایتخت کشورترکیه محسوب می شود، قیمت املاک بسیار بالا می باشد و با توجه به این شرایط افراد نمی توانند به راحتی در این شهرخانه تهیه کنند.

شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

همینطور توجه داشته باشید که در زمان تهیه خانه به منظور اخذ شهروندی ترکیه و روش دریافت آن باید مواردی از جمله تحت تصاحب نبودن آن منطقه به وسیله ارتش را در نظر بگیرید.

خانه ای که درمنطقه تحت تصاحب ارتش این کشور ساخته شده باشد، برای یک فرد خارجی دشواری و پیچیدگی به همراه دارد و دریافت حق شهروندی را از آن شخص منع می کنند. پس در صورتی که مرتکب این اشتباه شویدو در این مناطق اقدام به تهیه خانه کنید، به علاوه این که حق شهروندی شاملتان نمی شود، خانه خریداری شده را از شما پس گرفته و مبلغ پرداختی بابت خرید خانه عودت داده نمی شود.

در ادامه به بررسی دو شهر که می توانید در آنها ملک بخرید می پردازیم.

  • شهر آنکارا به منظور خرید ملک و زندگی

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار می باشید، به شما توصیه می شود که انتخاب شهر آنکارا را دراولویت های خود قرار دهید. در ادامه محتوا به این مسئله خواهیم پرداخت که راه اندازی کسب و کار می تواند یکی از شیوه های دریافت شهروندی ترکیه به حساب آید.

شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت شهر آنکارا که در زمان آتاتورک به عنوان پایتخت این کشورمحسوب می شده، در حال حاضر به یکی از قطب های کسب و کار و البته صنایع در این کشور معروف می باشد.

از دیگر نکات قابل توجه برای زندگی در این شهر که می توان به آن اشاره کرد این است که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین می باشد. البته نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که  برای خرید خانه در این شهر قطعا مبلغ کمتری را در مقایسه با استانبول پرداخت خواهید کرد.

  • شهر آنتالیا، برخورد زندگی با طبیعت زیبا

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در حوزه گردشگری در کشور ترکیه را دارید، پیشنهاد می شود که آنتالیا را در نظر داشته باشید. زیرا این شهر به عنوان بهترین شهر ترکیه برای گردشگری به حساب می آید و به اصطلاح گردشگران به راحتی در این شهر  سر کیسه را شل می‌کنند. 

در ضمن شهر آنتالیا برخودار از تعداد زیادی ایرانی می باشد و حتی این امکان وجود دارد که شما در این شهر به جای اینکه افراد ساکن این شهر را ببینید، بیشتر با افراد ایرانی مواجه شوید.

همینطور با در نظر داشتن دستیابی این کشور به دریا شما می توانید به سادگی فعالیت خود را در زمینه بین‌المللی هم توسعه دهید.

از دیگر موارد در زمینه همه چیز درباره اخذ تابعیت کشور ترکیه و زندگی کردن در این شهر که باید به آن توجه کنید این است که آنتالیا همانند آنکارا از قیمت املاک کمتری در مقایسه با پایتخت این کشور برخوردار می باشد و همچنین کیفیت زندگی در این شهر تضمینی می باشد.

سرمایه‌گذاری به شکل سپرده بانکی در ترکیه برای اخذ شهروندی

از دیگر شیوه ها برای شهروندی ترکیه و مراحل دریافت پاسپورت ترکیه می توان به سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی این کشور اشاره کرد. برای انجام این کار مبلغی که در نظر گرفته شده است حداقل 500دلار آمریکا می باشد.

چگونگی دریافت شهروندی در ترکیه دقت داشته باشید که در گذشته میزان سرمایه گذاری در این کشور مبلغ 3 میلیون دلار آمریکا بوده است. این مبلغ به مدت 3 سال در حساب بانکی ترکیه فرد باقی بماند و اصطلاحا بلوکه شود.

با خرید خانه در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار می توانید بلافاصله برای خود و خانواده خود پاسپورت ترکیه بگیرید.

سرمایه‌گذاری به شکل سپرده بانکی در ترکیه برای اخذ شهروندی

قانون 400000 دلاری در آوریل 2022 توسط پارلمان ترکیه تصویب شد.

و از اردیبهشت ماه پس از درج در روزنامه رسمی معتبر خواهد بود.

کارآفرینی، یکی دیگر از راه‌های اخذ شهروندی ترکیه

قبلا به این صورت بود که افرادی که می خواستند که فعالیت خود را در این زمینه و به منظور اخذ تابعیت خود، این شیوه را انتخاب کنند موظف بودند برای 100 نفر از شهروندان ترکیه کسب و کار راه بیاندازند.

شرایط اخذ شهروندی در ترکیه در سال 2019 ترکیه با آسان کردن شرایط خود سبب شد که افراد زیادی برای انجام این کار نسبت به اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار اقدام کنند.

کارآفرینی، یکی دیگر از راه‌های اخذ شهروندی ترکیه

از سال 2019 تا به الان به منظور ثبت شرکت و به وجود آوردن کارآفرینی تنها لازم است که از 50 نفر ترکیه ای برخوردار باشید. بایستی توجه داشته باشید که شما برای کار خود باید از یک نقشه یا همان بیزینس پلن برخوردار باشید و این نقشه را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور مورد ثبت و تایید قرار دهید.

برای شروع این کار لازم است حداقل به 2600 دلار آمریکا معادل 10 هزار لیر ترکیه در دست داشته باشید.

کار برای دریافت شهروندی ترکیه

پیدا کردن کار یکی از بهترین شیوه ها برای اخذ ویزای کشور ترک زبان‌ها و البته روش های اخذ شهروندی ترکیه می باشد. جهت شروع به کار کردن در این کشور لازم است که از سمت یک کارفرما از دعوتنامه و یا همان پیشنهاد کاری برخوردار شوید.

بعد از دریافت پیشنهاد کار پس از مدت به طور معمول کمتر از 90 روز، ویزای کاری شما آماده و می توانید به این کشور سفر نمایید. به طور معمول این ویزا دارای اعتبار یکساله می باشد و بعد از آن شما موظف هستید که نسبت به تمدید پاسپورت خود اقدام کنید.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مدت زمان تمدید پاسپورت 2 ساله می باشد و به طور دائم باید آن را به روزرسانی کنید. بعد از گذشت  8 سال اقامت در این کشور اوراسیایی، این اجازه را دارید که به منظور دریافت ویزای اقامت دائم کشور ترکیه اقدام نمایید.

چنانچه می خواهید که جزو شهروندان ترکیه محسوب شوید و تابعیت این کشور را اخذ نمایید، داستان در اینجا به پایان نمی رسد. برای اخذ شهروندی ترکیه شما بایستی به علاوه این 8 سال، 2سال دیگر را در این کشور سپری کنید.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری به طور کل با گذشت 10 سال زندگی در ترکیه، شما جزو متقاضیان دارای شرایط برای دریافت کارت شهروندی ترکیه این کشور به حساب خواهید آمد. ضروری است که این نکته را به شما یاداوری کنیم که نرخ بیکاری در این کشور 12 درصد می باشد و بایستی برای به دست آورن شغل مناسب تلاش زیادی نمایید.

بهترین وکیل مهاجرت به ترکیه

به طور کلی می توان گفت بهترین وکیل مهاجرت فردی است که به تمامی روش های مهاجرت به کشورهای مختلف آشنایی داشته باشد و بتواند بهترین روش را برای مهاجرت شما شناسایی کند و سپس تا رسیدن به مقصد در کنار شما باشد. این ویژگی ها در مورد وکلای مهاجرت ترکیه نیز صدق می کند.
اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری
بنابراین لازم است بهترین وکیل مهاجرت به ترکیه با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرت به ترکیه، توانایی آنالیز شرایط متقاضی، صادق بودن و ارائه بهترین روش مهاجرت به ترکیه را برای متقاضی داشته باشد. منفعت شخصی وکیل مهاجرت به ترکیه باید توانایی تشخیص سریع ترین روش مهاجرت به ترکیه را با توجه به شرایط خاص هر فرد داشته باشد و سعی کند کارهای مربوطه را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

در ادامه به چند روش دریافت پاسپورت ترکیه نیز اشاره میکنیم.

1- برای اخذ پاسپورت ترکیه در ترکیه کار کنید
2- اخذ تابعیت با خرید ملک در ترکیه
3- ثبت شرکت و تابعیت ترکیه
4- در بانک های ترکیه سرمایه گذاری کنید
5- اخذ پاسپورت از طریق ازدواج با شهروند ترکیه
راه های دیگر برای اخذ تابعیت ترکیه
جالب است بدانید در بین 5 روش فوق راه های دیگری نیز وجود دارد.
اما راه های دیگر نسبتاً گران تر از 5 راه اول هستند.
برای مثال یکی از این راه ها استخدام 50 کارگر ترک است.
با استخدام این 50 نفر می توانید در کمترین زمان ممکن پاسپورت ترکیه بگیرید.
مزایای شهروندی ترکیه
شهروندان ترکیه می توانند بدون ویزا به 72 کشور سفر کنند و دارندگان پاسپورت ترکیه در صورت ورود به 42 کشور می توانند ویزای خود را در فرودگاه کشور مقصد دریافت کنند.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج با توجه به نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و همچنین ارزش ریال نسبت به لیر، این کشور می تواند محل مناسبی برای زندگی و سرمایه گذاری برای ایرانیانی باشد که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند.

علاوه بر این، مدرن بودن ترکیه مانند کشورهای اروپایی و قیمت پایین زندگی نسبت به سایر کشورها، سیل عظیمی از مهاجران را به این کشور آورده است.

ترکیه از نظر سیاسی دارای وزن بالایی در سطح بین المللی است، صدایی که در مجامع بین المللی شنیده می شود و مورد احترام است، بنابراین در اروپا، آفریقا و حتی خاورمیانه به ترکیه نه به عنوان کشوری پرتنش بلکه به عنوان یک کشور دوست نگاه می شود.

روش های کسب شهروندی ترکیه:

در نوشته زیر قصد داریم به طور خلاصه روش های دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه را به شما توضیح دهیم که بعضی از این شیوه ها ممکن است نیازمند تلاش و برخورداری از تخصص ها یا سرمایه مختلف بوده و بعضی دیگر تنها با یک تولد صورت می گیرد.

روش های کسب شهروندی ترکیه

  • دریافت تابعیت از راه متولد شدن از پدر و مادر ترکیه ای (هر یک از پدر یا مادر که شهروند ترکیه باشند، کافی است.)
  • خریداری کردن ملک به مبلغ حداقل 400 هزار دلار؛ چنانچه شما بتوانید ملکی به مبلغ حداقل 400 هزار دلار در کشور ترکیه خریداری کنید، شرایط دریافت اقامت دائم و حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای شما فراهم خواهد شد.
  • راه اندازی انواع کارخانه های صنعتی در کشور ترکیه که باید آن را جزو الگوی سرمایه گذاری در کشور ترکیه به حساب آورد.
  • ازدواج شهروند غیرترک با شهروند ترک، در صورتی که سه سال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد. الزامیست که این زوج حتما در کشور ترکیه زندگی گنند و زندگی مشترک خود را ادامه دهند. در چند سال اخیر به علت حسایت نسبت به دریافت شهروندی ترکیه از راه ازدواج، در صورتی که این روش را انتخاب می کنید بایستی از دقت عمل بالایی برخوردار باشید.
  • تابعیت فرزند متولد شده در خاک ترکیه از راه پدر و مادری که از اقامت کشور دیگری برخوردار نباشند.

مزیت های دریافت پاسپورت ترکیه با خرید خانه

  • اخذ شهروندی در ترکیه خرید یک یا چند خانه در کشور ترکیه در اصل سرمایه‌گذاری در بخش املاک به حساب می آید و همانگونه که که می‌دانید سرمایه گذاری در این بخش جزو یکی از پرسودترین و امن‌ترین حالت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می شود، در واقع شاید بتوان آن را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری معرفی کرد.
  • به علاوه اینکه افزایش و رشد قیمت ملک یا ملک های خریداری شده، تغییر ارزی و قدرت بسیار بالاتر لیر و دلار در مقایسه با ریال، در این بخش هم شخص سرمایه گذار سودآوری زیادی کسب خواهد کرد، چون سرمایه گذاری به دلار انجام می‌دهد.

اخذ شهروندی در ترکیه

  • یکی دیگر از شیوه های  سودآوری از سرمایه گذاری در بخش املاک، اجاره دادن ملک یا ملک هایتان می‌باشد، در بعضی از خریدها، شرکت فروشنده تضمین اجاره دادن هرساله‌ی ملک را به خریداران می‌دهد و حتی گاهی اوقات مبلغ اجاره دلاری دریافت می‌شود که در چند برابر شدن شود شما تاثیر دارد.
  • در این شیوه بسیار سریع شما می توانید از دریافت پاسپورت برخوردار شوید و در صورتی که پروسه درخواست پاسپورت را به وکلای مجرب و متخصص سپرده باشید، بدون وجود مشکلی در مدت۳الی۴ ماه پاسپورت شما آماده می شود.

شرایط اخذ پاسپورت ترکیه با ازدواج

  • زندگی کردن زن و شوهر با هم و زیر یک سقف به مدت سه سال.
  • اثبات زوجین جهت داشتن تمکن مالی برای زندگی مشترک.
  • دور بودن از رفتارهایی که به اتحادیه  زناشویی لطمه وارد می کند.
  • شخص خارجی تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه نداشته باشد.
  • ارائه مدارکی حاکی بر واقعی بودن ازدواج
  • دختر یا پسر زیر 18 سال نباشند.
  • بعد از گذشت 3 سال چنانچه شرایط مورد قبول کارشناسان اداره مهاجرت باشد پاسپورت ترکیه به فرد تعلق می گیرد.

تابعیت کشور ترکیه بر چه اسای به افراد تعلق می گیرد؟

  • دریافت تابعیت از راه ترک بود پدر و مادر.
  • دریافت تابعیت از راه پدر و مادری که از تابعیت هیچ کشوری برخوردار نمی باشند(بر طبق قانون خاک دریافت تابعیت صورت می گیرد).
  • ازدواج کردن شهروند ترک با شهروند غیرترک، به این صورت باید مدت زمان 3 سال از ازدواج آنها گذشته باشد و در این مدت زمان در ترکیه زندگی کرده باشند.
  • دریافت تابعیت افراد خاص در صورتی که مورد تایید هیات وزیران باشد.
  • افرادی که قصد گرفتن تابعیت کشور ترکیه را دارند، به راه اندازی کارخانجات صنعتی اقدام کنند.

تابعیت کشور ترکیه بر چه اسای به افراد تعلق می گیرد اخذ شهروندی در ترکیه

  • متقاضی در حوزه های علمی، فرهنگی، تکنولوژی، اجتماعی و هنری ارائه دهنده خدمات ویژه و شاخصی باشد.
  • متقاضیانی که از سمت دولت مورد تایید قرار گرفتن تابعیت آنها الزامی و ضروری باشد.

نحوه اخذ تابعیت ترکیه:

اخذ شهروندی در ترکیه برای اثبات هویت و ملیت خود مدارکی جمع آوری کنید. اگر در ترکیه متولد شده اید و دارای شناسنامه ترکیه هستید، به طور خودکار شهروند ترکیه هستید.

با این حال، اگر شما در خارج از ترکیه متولد شده اید، به گواهی تولد خود و همچنین مدارکی نیاز دارید که نشان دهد حداقل یکی از والدین شما شهروند ترکیه بوده است.
اگر یکی از والدین شما یا هر دو در ترکیه به دنیا آمده اند و دارای شناسنامه ترکی هستند، به یک کپی از شناسنامه آنها نیاز دارید. اگر خارج از ازدواج به دنیا آمده اید و پدرتان ترک است، ممکن است برای اثبات نسب خود نیاز به آزمایش DNA داشته باشید.
هر مدرکی که به زبان ترکی نباشد باید به ترکی ترجمه و محضری شود.

درخواست شهروندی را تکمیل کنید. می توانید درخواست شهروندی کاغذی را از شهر یا شهرداری محل زندگی خود در ترکیه دریافت کنید، یا اگر در کشور دیگری زندگی می کنید، از سفارت یا کنسولگری ترکیه دریافت کنید.

این درخواست از شما می‌خواهد که اطلاعاتی درباره خود، والدینتان و ادعای شهروندی خود ارائه دهید.

نحوه اخذ تابعیت ترکیه

مدارک و درخواست خود را به شهرداری یا شهرداری محل زندگی خود ارسال کنید. برای شهروندی باید شخصا اقدام کنید. به خصوص اگر در یک منطقه پرجمعیت زندگی می‌کنید، بهتر است از قبل تماس بگیرید و ببینید که آیا یک وقت ملاقات ضروری است یا خیر.
اگر در حال حاضر در ترکیه زندگی نمی‌کنید، می‌توانید مدارک و درخواست خود را به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری ترکیه ببرید. علاوه بر مدارک و درخواست خود، باید 2 قطعه عکس بیومتریک نیز برای پاسپورت خود ارائه دهید. هیچ هزینه درخواستی برای درخواست شهروندی از طریق تولد یا تبار وجود ندارد.

شرایط ازدواج برای اخذ تابعیت ترکیه

برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج سه شرط اصلی باید رعایت شود که به شرح زیر می باشد:

شرایط ازدواج برای اخذ تابعیت ترکیه

باید سه سال از ازدواج گذشته باشد تا متقاضی بتواند برای تابعیت ترکیه اقدام کند.
مدرکی دال بر ثبات زندگی زناشویی و حسن نیت متقاضی و حسن برخورد با وی.
طرف مقابل باید از هرگونه اقدامی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می کند و به آن آسیب می رساند، مبرا باشد.
در صورت فوت یا خروج زوج پس از ارائه درخواست، شرط ثبات لحاظ نمی شود و فقط سایر شرایط در نظر گرفته می شود.

امکانات ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه چیست؟

اخذ شهروندی در ترکیه دولت ترکیه از ارائه تمامی امکاناتی که به افراد خارجی برای اخذ این شهروندی کمک می کند ابایی نداشته و همچنین دائماً اصلاحاتی در قوانین خود صادر می کند. 
در اواخر سال 2018، دولت ترکیه اصلاحیه‌های متعددی را در مورد اخذ تابعیت خارجی‌ها صادر کرد که مهمترین آنها کاهش ارزش دارایی مناسب برای آن از یک میلیون دلار به دویست و پنجاه هزار دلار بود.
همچنین اصلاحیه ای در خصوص کسانی که مایل به دریافت آن از طریق سرمایه گذاری مالی هستند، صادر کرد و مبلغ آن را از 2 میلیون دلار به پانصد هزار کاهش داد.

در مورد سپرده بانکی نیز در این تصمیم مقرر شده بود که مبلغ به جای سه میلیون دلار پانصد هزار دلار باشد. (  البته توجه داشته باشید قبل از اینکه اقدام به کاری کنید حتما از این مبالغ اطمینان پیدا نمایید).

برای اخذ تابعیت و برخورداری از مزایای اقامت ترکیه از طریق ازدواج، لازم است حداقل سه سال از ازدواج گذشته باشد و ازدواج مستمر باشد.

سرعت رسیدگی به درخواست تابعیت از طریق ازدواج نیز به صحت اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی مرتبط است. اطلاعات و مدارک ارائه شده در درخواست شهروندی نباید نادرست باشد.

این باعث می شود مقامات ایالتی مشکوک شوند که ازدواج جعلی است و می تواند منجر به رای منفی شود. عوامل دیگری از این طریق وارد دوره اخذ تابعیت می شود.

به عنوان مثال، اگر همسایه ها بگویند ما این افراد را نمی شناسیم و پلیس این را در گزارش خود بنویسد، این گزارش ممکن است تاثیر منفی بر روند درخواست شهروندی داشته باشد.

این ممکن است اخذ تابعیت را تا زمان معاینه مجدد به تاخیر بیاندازد. در صورتی که اطلاعات ارائه شده دقیق و واضح باشد معمولا زمان زیادی طول نمی کشد تا تابعیت دریافت شود.

ملیت از طریق انجام شرایط اقامت در ترکیه؛ اگر شرایط شما به شما اجازه اقامت و اقامت در ترکیه را می دهد، می توانید به راحتی تابعیت دریافت کنید، اما مدت اقامت شما نباید کمتر از پنج سال مداوم و بدون وقفه باشد.
قانون ترکیه تصریح می کند که سفر به خارج از ترکیه در این سال ها در برخی شرایط ممکن است بیش از 6 ماه نباشد.

شما می توانید پاسپورت ترکیه خود را به سرعت دریافت کنید؛ برای اینکه یک شهروند یک کشور خارجی به غیر از سرمایه گذاری، پاسپورت ترکیه را دریافت کند، قبل از درخواست پاسپورت ترکیه باید حداقل 5 سال به طور مداوم در ترکیه زندگی کند. تنها پس از این مدت فرد می تواند برای شهروندی ترکیه اقدام کند.

امکانات ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه چیست

فردی که می خواهد با سرمایه گذاری پاسپورت ترکیه بگیرد نیازی به صبر در این مدت ندارد. پس از تحقق سرمایه گذاری و سایر شرایط لازم، فرد می تواند به سرعت برای پاسپورت ترکیه اقدام کند.

استفاده طولانی مدت از گذرنامه؛ پاسپورت ترکیه دارای ۶ ماه، ۱ سال، ۲ سال، ۳ سال، ۴ سال و بیشتر می باشد. پاسپورت ترکیه که حداکثر برای 10 سال صادر می شود، امکان سفر طولانی مدت را به شما می دهد.

اخذ شهروندی در ترکیه زمانی که گذرنامه شما منقضی شود، با انجام درخواست های لازم بدون محدودیت زمانی، به تمدید دوره گذرنامه خود ادامه می دهید.

شرایطی که باید توسط خریدار ملک رعایت شود به شرح زیر می باشد:

  • خریدار ملک باید بالغ باشد.
  • تابعیت ترکیه به هر یک از صاحب ملک، همسر و فرزندان زیر 18 سال اعطا می شود.
  • خریدار موظف است تا 3 سال از تاریخ خرید ملک را نفروشد.

شاید این سوال در ذهن شما ایحاد شود که آیا راه دیگری برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد؟ باید در پاشخ گفت بله. اگر بودجه شما برای درخواست شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری کافی نیست، می توانید یک کارت فیروزه بگیرید.

به مالک خود همان حقوق شهروندان ترکیه را می دهد، به جز حق رای و خدمت اجباری سربازی.

درزمان درخواست باید مراقب نکاتی که در متن زیر گفته می شود، باشید:

وزارت باید اطمینان حاصل کند که ارزش املاک و مستغلات حداقل 400000 دلار باشد. شرکت های ارزیابی املاک، قیمت صحیح را به منظور جلوگیری از اقدامات متقلبانه بررسی می کنند.

شما می توانید تا زمانی که بخواهید در ترکیه بمانید؛ برای اقامت طولانی مدت یک فرد خارجی در ترکیه و بهره مندی از شرایط آب و هوایی، زیبایی های طبیعی و فرهنگی ترکیه و همچنین شرایط زندگی اجتماعی، داشتن مجوز اقامت یا کار و همچنین تمدید آن الزامی است.

زمانی که تابعیت ترکیه را دارید، هیچ محدودیتی برای مدت اقامت خود در ترکیه ندارید.

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارند، هنوز تفاوت بین اقامت و شهروندی قابل لمس نیست. بسیاری از مردم این دو را یکسان می دانند.

اخذ شهروندی در ترکیه کسانی که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند باید برای اقامت یک ساله یا توریستی اقدام کنند که در این صورت اجازه کار رسمی را نخواهند داشت و فرد باید هر ساله برای تمدید اقدام کند.

علاوه بر این، کسانی که قصد دریافت اقامت دارند، باید ملکی را در ترکیه اجاره کنند و با پر کردن فرم قرار ملاقات، برای دریافت کارت کیملیک اقدام کنند.

در صورت کامل بودن مدارک فرد، به فرد و اعضای خانواده او (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اقامت یک ساله اعطا می شود. البته علاوه بر یک سال اقامت، امکان اخذ اقامت تحصیلی و کاری نیز وجود دارد که شرایط خاص خود را داشته باشد.

البته علاوه بر اقامت، اما با اخذ تابعیت ترکیه، علاوه بر اقامت در این کشور، از حقوقی که در قانون اساسی برای اتباع در نظر گرفته شده برخوردار می شوید و پاسپورت ترکیه دریافت می کنید و همچنین وضعیت رسمی و قانونی در این کشور پیدا می کنید.

اخذ شهروندی در ترکیه هنگامی که برای شهروندی درخواست می کنید، مجبور نیستید دارایی یا درآمد خود را که در حال حاضر در کشورهای دیگر دارید، اعلام کنید.

در واقع برای کسانی که پاسپورت ترکیه دارند تابعیت دوگانه را می دهد، آنها همچنین می توانند تابعیت دوگانه داشته باشند. پاسپورت ترکیه 10 سال اعتبار دارد و برای مادام العمر قابل تمدید است.

شهروند ترکیه بودن مزایای زیادی هم برای سرمایه گذاران و هم برای خانواده های آنها از نظر زندگی اجتماعی، فرصت های مالی و سفر آسان دارد. ترکیه رفاه و آینده آنها را با ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی رایگان به شهروندان خود تضمین می کند.

این برنامه همچنین میانبرهایی را برای جابجایی در بریتانیا و ایالات متحده تحت دسته بندی ویزاهای ویژه مناسب برای شهروندان ترکیه فراهم می کند.

سرمایه گذاران خارجی ممکن است روند تبدیل شدن به شهروند بریتانیا را با نقل مکان به بریتانیا به عنوان یک تمدید سودمند توافق نامه های بین دو کشور آغاز کنند. علاوه بر این، با داشتن ویزای سرمایه گذاری E-2 امکان زندگی در آمریکا وجود دارد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند املاک و مستغلات را به عنوان ملک مسکونی یا به عنوان دارایی بالقوه با امکان بازگشت سرمایه بالا خریداری کنند.

ترکیه دارای مجموعه گسترده ای از اقامتگاه های راحت و ویلاهای ساحلی لوکس با هزینه های مناسب برای هر بودجه است. سرمایه‌گذاران خارجی نیز ممکن است از سرمایه‌گذاری‌های خود در املاک و مستغلات درآمد اجاره کسب کنند یا پس از یک دوره 3 ساله محدودیت، آنها را بفروشند.

اخذ شهروندی ترکیه با ازدواج سرمایه گذاران خارجی می توانند املاک و مستغلات را به عنوان ملک مسکونی یا به عنوان دارایی بالقوه با امکان بازگشت سرمایه بالا خریداری کنند.

شهروندی ترکیه با اقامت دانشجویی ترکیه دارای مجموعه گسترده ای از اقامتگاه های راحت و ویلاهای ساحلی لوکس با هزینه های مناسب برای هر بودجه است. سرمایه‌گذاران خارجی نیز ممکن است از سرمایه‌گذاری‌های خود در املاک و مستغلات درآمد اجاره کسب کنند یا پس از یک دوره 3 ساله محدودیت، آنها را بفروشند.

مزایای شهروندی در ترکیه گزینه ها و شرایط مختلفی برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد. ساده ترین و سریع ترین گزینه این است که با خرید ملکی به ارزش 400000 دلار، شهروند ترکیه شوید.
کسانی که حداقل 400000 دلار مسکن، محل کار، ملک یا املاک مشابه خریداری کرده اند، می توانند با مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و املاک و کاداستر، روند درخواست خود را آغاز کنند.

اسناد درخواستی از سوی نهادهای دولتی باید بر اساس قانون تنظیم شود. پس از درخواست به اداره کل ثبت اسناد و املاک و کاداستر، ارزیابان املاک و مستغلات بررسی می کنند که ارزش ملک خریداری شده 400000 دلار است یا خیر.
متقاضی باید ملک را حداقل به مدت 3 سال نگه دارد.

مقررات جدید در سال 2018 برای اخذ تابعیت ترکیه رونقی در بازار املاک و مستغلات در ترکیه ایجاد کرده است. گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری از آن زمان به یک رویه رایج تبدیل شد.

مزایای شهروندی در ترکیه

شهروند ترکیه بودن مزایای زیادی دارد. سفر بدون ویزا به بیش از 100 کشور، آموزش رایگان یا بیمه درمانی گسترده برخی از آنها هستند. این مزایا شهروندی ترکیه را به یک ایده جذاب در چند دهه گذشته تبدیل کرده است.

هزینه شهروندی در ترکیه تغییرات در قانون شهروندی در سال 2018 کل پتانسیل بازار املاک و مستغلات را تغییر داد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات راحت ترین راه برای شهروندی ترکیه شد. سرمایه گذاران خارجی می توانند برای شهروندی بدون هیچ گونه محدودیتی در ترکیه درخواست دهند.

شرایط اقامت برای اخذ شهروندی ترکیه به عنوان سرمایه گذار هیچ شرایط اقامتی وجود ندارد. این بدان معناست که شما می توانید گذرنامه ترکیه را شش ماه پس از سرمایه گذاری دریافت کنید، بدون اینکه هرگز در ترکیه زندگی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید نمایندگانی را برای انجام فرآیند سرمایه‌گذاری، درخواست ویزا و شهروندی خود استخدام کنید. به این ترتیب، در صورت تمایل، لازم نیست برای سرمایه گذاری و درخواست ویزای خود در ترکیه باشید.

با این حال، ممکن است لازم باشد برای نظارت بر سرمایه گذاری خود وارد ترکیه شوید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید ملک هستید، باید بروید و ملک را بررسی کنید یا گزینه های مختلف را مقایسه کنید.

ترکیه مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد، از جمله:

پاسپورت ترکیه در کمتر از سه ماه به محض اینکه سرمایه گذاری خود را انجام دادید، می توانید درخواست خود را برای شهروندی ترکیه ارسال کنید. در عرض سه تا شش ماه پاسپورت ترکیه خواهید داشت.
اقامت دائم و شهروندی فوری ترکیه. به محض درخواست ویزای سرمایه گذاری ترکیه، کارت اقامت دائم دریافت می کنید که می توانید از آن برای زندگی در ترکیه و شروع سرمایه گذاری خود استفاده کنید.
مسیر ویزای سرمایه گذاری E2 ایالات متحده. هنگامی که شهروند ترکیه هستید، می توانید برای ویزای سرمایه گذاری E2 ایالات متحده درخواست دهید، که به شما امکان می دهد در ایالات متحده زندگی، سرمایه گذاری و کار کنید.

برای اخذ شهروندی ترکیه به عنوان سرمایه گذار هیچ شرایط اقامتی وجود ندارد. این بدان معناست که شما می توانید گذرنامه ترکیه را شش ماه پس از سرمایه گذاری دریافت کنید، بدون اینکه هرگز در ترکیه زندگی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید نمایندگانی را برای انجام فرآیند سرمایه‌گذاری، درخواست ویزا و شهروندی خود استخدام کنید، مانند مشاوران و کارشناسان حقوقی وب سایت ترامند. به این ترتیب، در صورت تمایل، لازم نیست برای سرمایه گذاری و درخواست ویزای خود در ترکیه باشید.

با این حال، ممکن است لازم باشد برای نظارت بر سرمایه گذاری خود وارد ترکیه شوید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید ملک هستید، باید بروید و ملک را بررسی کنید یا گزینه های مختلف را مقایسه کنید.

گزینه های اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر است:

املاک و مستغلات به ارزش حداقل 400 هزار دلار خریداری کنید.
حداقل 500000 دلار اوراق قرضه دولتی بخرید و سرمایه گذاری را حداقل برای سه سال نگه دارید.
شرکتی تاسیس کنید که حداقل 50 نفر استخدام کند.
حداقل 500000 دلار سرمایه گذاری کنید.
حداقل 500000 دلار در یک بانک ترکیه سپرده گذاری کنید و آن را برای حداقل سه سال نگه دارید.
حداقل 500000 دلار در سهم صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سهم صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر برای حداقل سه سال سرمایه گذاری کنید.

چه کسانی می توانند برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام کنند؟

در صورت داشتن شرایط زیر می توانید برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام کنید:

چه کسانی می توانند برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام کنند؟

  • شما یک بالغ هستید.
  • از سابقه جنایی برخوردار نباشید.
  • شما هرگز به صورت غیرقانونی در ترکیه اقامت نکرده اید.
  • شما بررسی های لازم را روی سرمایه گذاری خود انجام داده اید.
  • شما وجوه خود را به طور قانونی به دست آورده اید.

چگونه برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام کنیم؟

روند درخواست ویزای سرمایه گذاری ترکیه به شرح زیر است:

یک سرمایه گذاری واجد شرایط را انتخاب کنید. شما باید با مشاوران خود نظیر مشاوران خبره سایت ترامند، صحبت کنید تا بسته به وضعیت مالی، ساختار خانواده و اهداف نهایی شما، تعیین کنید که کدام سرمایه گذاری برای شما بهترین است.
گواهی واجد شرایط بودن را دریافت کنید. بسته به سرمایه گذاری شما، مراجع مختلفی مسئول صدور گواهی صلاحیت هستند. به عنوان مثال، برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید به اداره کل ثبت زمین و کاداستر وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه مراجعه کنید.
یک حساب بانکی ترکیه باز کنید. شما باید یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید که باید پول خود را در آنجا واریز کنید. مشاوران و نمایندگان قانونی شما می توانند به شما در راه اندازی حساب کمک کنند.

برای اجازه اقامت ترکیه اقدام کنید. پس از تایید سرمایه گذاری شما، می توانید برای اجازه اقامت از اداره مهاجرت استانی ترکیه درخواست دهید.

چگونه برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام کنیم

اجازه اقامت بلافاصله پس از آن صادر می شود و شما می توانید از آن برای زندگی در ترکیه و در حین تکمیل سرمایه گذاری خود و درخواست شهروندی استفاده کنید.
سرمایه گذاری خود را انجام دهید. شما باید سرمایه گذاری خود را نهایی کرده و تمام مدارک، گواهی ها، ترجمه ها و غیره را برای درخواست شهروندی جمع آوری کنید.
برای شهروندی ترکیه اقدام کنید. به محض اینکه سرمایه گذاری خود را انجام دادید، می توانید درخواست خود را برای شهروندی ترکیه به اداره سرشماری و شهروندی استان ارسال کنید. این درخواست معمولا در عرض چهار ماه حل می شود.

از کجا گواهی واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذاری ترکیه را دریافت کنیم؟

برای دریافت گواهی صلاحیت برای سرمایه گذاری در ترکیه، باید به موسسات زیر (بر اساس ماهیت سرمایه گذاری خود) درخواست دهید:

برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: ثبت زمین ترکیه و کاداستر وزارت محیط زیست و شهرسازی.
برای سرمایه گذاری سرمایه: برنامه تشویقی و سرمایه خارجی وزارت صنعت و فناوری ترکیه.
برای واریز به حساب بانکی ترکیه: بخش روابط مالی با مصرف کننده آژانس نظارت و مقررات بانکی.

برای واریز به حساب بانکی ترکیه: بخش روابط مالی با مصرف کننده آژانس نظارت و مقررات بانکی.
برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی: وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه.
برای خرید سهام صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سهم صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر: بخش فعالیت های کارگزاری هیئت بازار سرمایه ترکیه.
برای تأسیس شرکتی که حداقل 50 نفر را استخدام کند: اداره کل بین المللی کار وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی.

اعضای خانواده متقاضیان ویزای سرمایه گذاری ترکیه؛ اگر برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه اقدام می کنید، می توانید اعضای خانواده زیر را در درخواست خود بگنجانید:

از کجا گواهی واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذاری ترکیه را دریافت کنیم

  • همسر یا شریک زندگی شما.
  • کودکان زیر 18 سال.
  • کودکان تا 21 سال که از نظر مالی وابسته هستند.
  • والدین سالمند وابسته

 شاید برایتان سوال ایجاد شود که آیا ترکیه تابعیت دوگانه را مجاز می داند؟ باید در جواب بگوییم بله، ترکیه تابعیت دوگانه را مجاز می داند. اگر به عنوان سرمایه گذار پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، می توانید ملیت فعلی خود را نیز حفظ کنید.

با این حال، برای اینکه تابعیت مضاعف امکان پذیر باشد، قوانین تابعیت هر دو کشور باید اجازه دهد. اگر کشور فعلی شما تابعیت مضاعف را نمی دهد، باید قبل از گرفتن پاسپورت ترکیه از آن صرف نظر کنید.

مدارک درخواست ویزای سرمایه گذار ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای سرمایه گذاری ترکیه عبارتند از:

  • گذرنامه (برای هر متقاضی).
  • اثبات سرمایه گذاری لازم
  • یک شماره مالیات ترکیه
  • سندی که ثابت کند شما هرگز به طور غیرقانونی در ترکیه اقامت نداشته اید.
  • اثبات پرداخت مالیات و هزینه های لازم برای درخواست ویزای سرمایه گذاری ترکیه.
  • سابقه کیفری (برای هر متقاضی).
  • شناسنامه (برای هر متقاضی).
  • تصاویر در اندازه پاسپورت (برای هر متقاضی).
  • گواهی ازدواج (در صورت وجود).
  • گواهی طلاق (در صورت وجود).
  • گواهی فوت (در صورت وجود).
  • مدرک بیمه درمانی معتبر در ترکیه (برای هر متقاضی).

مدارک درخواست ویزای سرمایه گذار ترکیه

آیا ترکیه تابعیت دوگانه را مجاز می داند؟ بله، ترکیه تابعیت دوگانه را مجاز می داند. اگر به عنوان سرمایه گذار پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، می توانید ملیت فعلی خود را نیز حفظ کنید.

با این حال، برای اینکه تابعیت مضاعف امکان پذیر باشد، قوانین تابعیت هر دو کشور باید اجازه دهد. اگر کشور فعلی شما تابعیت مضاعف را نمی دهد، باید قبل از گرفتن پاسپورت ترکیه از آن صرف نظر کنید.

یکی از مزایای اصلی ویزای سرمایه گذاری توکی این است که شما واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری E2 ایالات متحده می شوید. ایالات متحده با 78 کشور (از جمله ترکیه) معاهده ای دارد که به متقاضیان ویزای E2 در ازای سرمایه گذاری 100000 تا 200000 دلار می دهد.

اگرچه ویزای E2 غیرمهاجرتی است (گرین کارت اعطا نمی کند)، اما یک ویزای پنج ساله است که می تواند به طور نامحدود تمدید شود.

دلیل اینکه E2 در مقایسه با ویزای سرمایه گذاری مهاجرتی EB5 مطلوب تر است به دلیل نیاز سرمایه گذاری پایین است. با توجه به اینکه با سرمایه گذاری در ترکیه می توانید نسبتاً سریع شهروندی ترکیه را دریافت کنید، بسیاری از سرمایه گذارانی که چشمشان به ایالات متحده است، این فرآیند را انتخاب می کنند.

ترکیه در سال 2018 برنامه شهروندی خود را از طریق سرمایه گذاری معرفی کرد. دولت ترکیه در ازای سرمایه گذاری سرمایه یا کسب اموال غیر منقول به سرمایه گذاران تابعیت ترکیه اعطا می کند.

ترکیه یکی از غنی ترین کشورهای اروپای شرقی و غرب آسیا از نظر فرهنگی است. نقاط دیدنی استثنایی، مکان های تاریخی و مناظر طبیعی باشکوه را ارائه می دهد. موقعیت مرکزی این کشور، نزدیکی فرهنگی به فرهنگ عرب و تجربه بی نظیر، همه عوامل کلیدی هستند که گردشگران و همچنین سرمایه گذاران را به ترکیه سوق می دهند.

با این اوصاف، بسیاری از خانواده ها به دنبال دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری هستند تا از مزایای بی شماری که این کشور ارائه می دهد، بهره مند شوند. از مزایای شهروندی ترکیه می توان به تحصیل رایگان، کمک کامل پزشکی و سفر بدون ویزا اشاره کرد.

علاوه بر این، اگر سرمایه گذاران سرمایه گذاری در ملک ترکیه را انتخاب کنند، می توانند بازده اجاره را دریافت کنند.

پاسپورت ترکیه

برنامه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری طی 3 تا 4 ماه به شما پاسپورت ترکیه می دهد. پس از آن، می توانید با استفاده از پاسپورت ترکیه به بیش از 110 کشور بدون ویزا سفر کنید.

برای دریافت پاسپورت ترکیه، باید سرمایه گذاری لازم را انجام دهید، اما نیازی به انجام هیچ گونه شرایط سفر یا اقامت ندارید.

پاسپورت و شهروندی ترکیه مادام العمر متعلق به شماست. شما می توانید آنها را از طریق نسب به نسل های آینده منتقل کنید و به همه اعضای خانواده اجازه دهید از تمام مزایای ذکر شده بهره مند شوند.

در میان راه های مختلف برای به دست آوردن ملیت ترکیه، یکی از راه های پیشنهادی ما همان کسب املاک و مستغلات است. این روش از نظر اقتصادی سودآورترین روش است، زیرا این خانه ها که می توانند خارج از طرح خریداری شوند، علاوه بر حفظ سرمایه شما، در زمان تحویل و در سال های آینده ارزش آنها افزایش می یابد.

در حالی که با نوسانات TL، سرمایه گذاری در حساب های پس انداز که باید به TL (پول محلی) انجام شود، می تواند پس از تکمیل سرمایه گذاری، ارزش خود را در مقایسه با یورو از دست بدهد.

علاوه بر این، این اقامتگاه‌ها را می‌توان برای اجاره کوتاه‌مدت از طریق خدمات دربانی ما قرار داد که با آن می‌توانید امیدوار باشید که بازدهی سالانه حداقل 10٪ را داشته باشید، به ویژه در برنامه‌های اسلامی ما، زیرا تقاضای بین‌المللی برای این نوع خدمات بسیار قوی است. در حالی که عرضه کم است.

از سال 2017، برنامه شهروندی ترکیه به سرمایه گذاری هزاران سرمایه گذار را قادر به اخذ تابعیت و در نتیجه پاسپورت ترکیه کرده است. این برنامه به اقتصاد ترکیه نیز رونق بخشیده است.

در سال 2018، دولت آستانه سرمایه گذاری را به 400,000 دلار کاهش داد و باعث افزایش علاقه و سرمایه گذاری شد، به ویژه از سوی سرمایه گذاران خاورمیانه که به دنبال سرمایه گذاری در خارج از کشور خود هستند.

پاسپورت ترکیه

در این محتوا قصد داریم شرایط دریافت پاسپورت ترکیه و مزیت های برخورداری ازآن را به شما توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

دارندگان پاسپورت ترکیه می توانند بدون ویزا وارد بیش از 80 کشور شوند. علاوه بر این، در هنگام ورود می تواند با ویزا به بیش از 42 کشور سفر کند.

از سوی دیگر، در صورت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، شهروندان ترکیه در ویزای شینگن آتی در بسیاری از کشورهای اروپایی راهی بدون ویزا خواهند داشت.

اگر می‌خواهید از این فرصت‌ها استفاده کنید، می‌توانید با دریافت پشتیبانی از یک تیم حرفه‌ای برای دریافت شهروندی ترکیه، روند آرامی داشته باشید.

انواع پاسپورت ترکیه

در ترکیه چهار نوع پاسپورت وجود دارد. پس انواع پاسپورت چیست؟ در متن زیراطلاعات دقیقی در مورد انواع پاسپورت و شرایط دریافت پاسپورت ترکیه برای شما فراهم کرده ایم.

  • پاسپورت مارون (گذرنامه معمولی)
  • پاسپورت سبز (گذرنامه ویژه)
  • پاسپورت خاکستری (گذرنامه وظیفه / پاسپورت خدمات)
  • پاسپورت سیاه (گذرنامه دیپلماتیک)

پاسپورت مدرکی است که برای سفرهای بین المللی مورد نیاز است و به عنوان شناسنامه عمل می کند. مخصوصاً برای ورود و خروج کشور ضروری است.

مزایای شهروندی ترکیه

ویژگی ها و مزایای شهروندی ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه

  • دسترسی کامل به تمام برنامه های دولتی داشته باشید.
  • بدون ویزا وارد ترکیه شوید.
  • بدون ویزا یا با دریافت ویزا در بدو ورود وارد 110 کشور دیگر شوید.
  • بدون مجوز اقامت در ترکیه زندگی کنید.
  • کار در ترکیه بدون مجوز کار.
  • خرید ملک بدون نیاز به چک نظامی.
  • برای یک پست سیاسی شرکت کنید و در انتخابات محلی و ملی رای دهید.
  • کمک به مستمری تحت حمایت دولت.
  • تا زمانی که می خواهید بدون محدودیت زمانی از ترکیه خارج شوید.

ما به طور خلاصه بیان کردیم که مزایای شهروندی ترکیه برای یک سرمایه گذار خارجی چندان پیچیده نیست.

شرایط دریافت پاسپورت ترکیه

هر شهروند ترکیه ای که شرایط را داشته باشد می تواند برای یک پاسپورت معمولی یعنی پاسپورت قهوه ای رنگ درخواست دهد.

برای داشتن انواع پاسپورت سبز، مشکی و خاکستری باید معیارهای خاصی رعایت شود. برای گرفتن پاسپورت لازم است از صفحه تعیین وقت گذرنامه وقت بگیرید.

پس از ورود به صفحه، نوع پاسپورت و محل اخذ پاسپورت انتخاب می شود. در این مرحله ورود دقیق و کامل اطلاعات شخصی الزامی است.

پس از گرفتن وقت، مراحل گذرنامه با مراجعه به موسسه با مدارک مورد نیاز در تاریخ معین تکمیل می شود. نوبت دهی گذرنامه از طریق تلفن نیز امکان پذیر است.

تاریخ انتصاب را می توان از طریق اداره کل امور شهروندان مشخص کرد.

علت انتخاب کشور ترکیه؟

ترکیه کشوری مدرن، جذب سرمایه گذاران قوی و سرمایه خارجی، حمایت از پروژه های املاک، توسعه صنعت، محصولات صادراتی و موقعیت ممتاز در سطح منطقه ای و بین المللی است.

یک مرکز منطقه ای که ارتباطات جهانی عالی را برای شرکت های چند ملیتی ارائه می دهد. جمعیتی جوان و پویا دارد که نیمی از آن زیر 30 سال سن دارند.

این کشور دارای یک محیط تجاری است که در آن هیچ مانعی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی وجود ندارد و از سرمایه گذاران محافظت می شود.

این کشور با متوسط ​​نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه 5.5 درصد، یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد در جهان است. همانطور که گفتیم شرایط دریافت پاسپورت ترکیه هم آنقدر سخت نیست و می توانیم با پیروی از قوانین آن را به راحتی دریافت کنیم.

علاوه بر بازار داخلی گسترده، دارای بازارهای منطقه ای است که با موافقت نامه های تجارت آزاد، دسترسی به 1 میلیارد مصرف کننده را فراهم می کند.

این مکان منحصر به فرد و برنامه های تشویقی برای توسعه فناوری با پشتیبانی گسترده ارائه شده است.

از طرفی کشور ما از نظر طبیعت و آب و هوا منحصر به فرد است. سایر شهرها و شهرهای ترکیه دارای زیبایی طبیعی، سواحل، مناطق کشاورزی توسعه یافته و آب و هوای مطبوع هستند.

شرایط ویزا برای شهروندان ترکیه، کشورهای بدون ویزا

پاسپورت ترکیه بر اساس شاخص پاسپورت هنلی از نظر آزادی سفر در رتبه 53 قرار دارد. پاسپورت ترکیه این امکان را دارد که به بیش از 110 کشور بدون ویزا سفر کند.

علاوه بر این، شهروندان ترکیه به راحتی می توانند با اخذ ویزا درب منزل به 37 کشور و با اخذ ویزا از طریق اینترنت به 10 کشور جهان سفر کنند.

شهروندان ترکیه تنها با داشتن کارت شناسایی می توانند بدون پاسپورت وارد آذربایجان، قبرس شمالی، گرجستان، مولداوی و اوکراین شوند.

از سوی دیگر 91 کشور برای سفرهای توریستی 30 تا 90 روزه از شهروندان ترکیه ویزا نمی خواهند.

شرایط ویزا برای شهروندان ترکیه، کشورهای بدون ویزا

در ادامه شرایط دریافت پاسپورت ترکیه باید بدانید که گذرنامه ویژه نوعی گذرنامه است که برای کارمندان دولتی که از طرف دولت و خانواده های آنها کار می کنند به مدت 5 سال تا زمانی که شرایط خاصی را داشته باشند صادر می شود.

به آن پاسپورت سبز نیز می گویند چون سبز است. گذرنامه ویژه دارای امتیازات بسیاری است. ورود بدون ویزا به بسیاری از کشورها محدود به تعداد روز را فراهم می کند.

شرایط دریافت پاسپورت سبز ترکیه

افراد متقاضی گذرنامه ویژه با تکمیل مدارک و پرداخت های لازم به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند. برای درخواست گذرنامه سبز می توان به صورت آنلاین در صفحه اداره کل امور جمعیت و شهروندی اقدام کرد.

مدارک لازم برای پاسپورت سبز برای اتباع ترکیه:

علاقه مندان به استفاده از حق گذرنامه سبز می توانند با تکمیل مدارک زیر اقدام کنند.

مدارک لازم برای پاسپورت سبز برای اتباع ترکیه

  • برای کارکنان: بخشنامه های امضایی تهیه شده توسط اداره کل استانی، منطقه ای یا عمومی موسسه ای که افسر در آن کار می کند.
  • برای کارمندان بازنشسته: سندی که جزئیات کارکنان را در تاریخ بازنشستگی نشان می دهد.
  • برای افرادی که استعفا داده اند: سندی که مشخصات کارکنان آنها را برای دوره ای که کار کرده اند نشان می دهد.
  • برای ذینفع متوفی: سندی که جزئیات کارکنان را در تاریخ فوت ذینفع نشان می دهد.
  • برای افراد زیر 18 سال: رضایت والدین
  • 1 عکس بیومتریک (5 × 6 سانتی متر)
  • کارت شناسایی

چه مدت می توانم از پاسپورت سبز خود استفاده کنم؟

گذرنامه سبز ویژه با توجه به درخواست مدیر شما و پارامترهای تعیین شده توسط وزارت کشور از 6 ماه تا 5 سال قابل صدور می باشد.

از شما عزیزان که تا پایان محتوا شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با ما همراه بودید، متشکریم.

با توجه به تابعیت یا اقامت ترکیه، دانستن انواع پاسپورت ترکیه مفید است. در صورت پذیرش تابعیت ترکیه متوجه خواهید شد که چه نوع پاسپورتی به شما اعطا خواهد شد.

انواع پاسپورت ترکیه

مانند سایر کشورها، در ترکیه نیز انواع مختلفی از گذرنامه ها بسته به وضعیت دارنده آن وجود دارد که در زیر میتوانید رنگ های مختلف را هنگام دریافت پاسپورت ترکیه بخوانید:

انواع پاسپورت ترکیه

  • پاسپورت معمولی یا پاسپورت بوردو (رنگ قهوه ای)
  • پاسپورت ویژه (رنگ سبز)
  • پاسپورت سیاه یا پاسپورت دیپلماتیک (رنگ مشکی)
  • پاسپورت خدماتی (رنگ خاکستری)

پاسپورت معمولی ترکیه

پاسپورت معمولی نوعی پاسپورت است که بدون شرایط خاص به شهروندان ترکیه داده می شود. به پاسپورت معمولی که توسط وزارت امور داخله صادر می شود، به دلیل رنگ آن، پاسپورت مایل به رنگ قهوه ای نیز خوانده می شود.

دارندگان گذرنامه معمولی می توانند با استفاده از پاسپورت خود مستقیماً وارد بسیاری از کشورها شوند. در این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کشورها پیدا کنید.

پاسپورت معمولی ترکیه

پاسپورت معمولی 38 صفحه است و ویزای صادر شده در این صفحات قابل مشاهده است. بسته به تقاضا، مدت گذرنامه می تواند یک دوره 6 ماه تا 10 سال را پوشش دهد.

توجه به این نکته مهم است که خارجی هایی که برای شهروندی ترکیه درخواست داده اند، این نوع پاسپورت را دریافت خواهند کرد.

پاسپورت سبز ترکیه

گذرنامه ویژه فقط برای افرادی صادر می شود که دارای وضعیت کارمند دولتی در یک سازمان دولتی هستند و در صندوق بازنشستگی ثبت نام کرده اند.

نمایندگان سابق مجلس و وزرای سابق کارمندان دولت و سایر کارمندان دولت که در رده های اول، دوم و سوم یا بازنشسته هستند. رؤسای کلان شهرها و ولسوالی ها (در دوران تصدی خود)، شهرداران سابق بازنشسته درجه یک ورزشکاران دولتی، خصوصی Türk Telekom، تی سی.

پاسپورت سبز ترکیه

همینطور به فرزندانی که بیش از 25 سال سن ندارند و همسران کارمندان دولت گذرنامه سبز داده می شود.

پاسپورت خدمات ترکیه

برای افرادی که از طرف دولت به خارج از کشور اعزام می شوند اما پاسپورت سیاه (دیپلماتیک) یا سبز (خصوصی) ندارند، گذرنامه خدماتی صادر می شود.

افرادی که به طور رسمی توسط دولت، ادارات خصوصی یا شهرداری ها به خارج از کشور اعزام شده اند. افرادی که به عنوان کارمند دولتی در سازمان های بین المللی که جمهوری ترکیه عضو آن است، کار می کنند.

افراد منصوب توسط اداره هوایی ترکیه و جمعیت هلال احمر ترکیه، گذرنامه مهر خدمت برای همسر، فرزندان صغیر، خواهر و برادر صغیر، فرزندان زیر سن قانونی و مقیم والدین، غیر متاهل، فاقد شغل، ادامه تحصیل و زیر 25 سال صادر می شود.

آیا می توان با پاسپورت خدماتی یک تور گردشگری انجام داد؟

گذرنامه خدمت نوعی گذرنامه است که فقط مدت زمان وظایف آن را پوشش می دهد. شما نمی توانید با آن برای مقاصد توریستی به خارج از کشور سفر کنید. در چنین مواقعی هم شما و هم موسسه صادر کننده گذرنامه در مظنون خواهید بود.

گذرنامه دیپلماتیک ترکیه

نوعی مدرک هویتی بین المللی است که توسط وزارت امور خارجه صادر می شود و سمت دیپلمات ها را مشخص می کند و به آنها امتیاز می دهد.

گذرنامه های دیپلماتیک برای مقامات دولتی و خانواده های آنها که برای شرکت در کنگره ها و کنفرانس ها به خارج از کشور اعزام شده اند صادر می شود. مشکی و دارای 28 صفحه و از پرداخت هزینه معاف است.

پاسپورت ترکیه جایگاه جهانی توسعه یافته ای را به خود اختصاص داده است، زیرا در بین مهم ترین و بهترین پاسپورت های جهان در رتبه بیستم قرار دارد.
هر کسی که دارای پاسپورت ترکیه باشد می تواند بدون نیاز به اخذ ویزای ترانزیت به بیش از 72 کشور جهان وارد شود و دارنده آن می تواند در بدو ورود به فرودگاه کشور مورد نظر با اخذ ویزا از مرزهای بیش از 40 کشور عبور کند.

یکی از بارزترین ویژگی های این پاسپورت این است که حداکثر ظرف مدت سی روز می توان آن را دریافت کرد و گاهی اوقات این کار تنها در عرض ده روز قابل انجام است.

گذرنامه دیپلماتیک ترکیه

یک خارجی که پاسپورت ترکیه را دریافت کرده باشد، می تواند از تمام حقوقی که یک شهروند ترکیه به دست می آورد، بهره مند شود، به ویژه بهره مندی از برنامه های بازنشستگی و آزادی رای در انتخابات عمومی که در این کشور برگزار شد.

پاسپورت ترکیه بلافاصله پس از اخذ شهروندی ترکیه اخذ می شود و به دارنده این امکان را می دهد تا اولین شهروندی خود را حفظ کند.
دارنده این پاسپورت کلیه خدمات ارائه شده به شهروند ترکیه مانند خدمات آموزشی و پزشکی را دریافت خواهد کرد. برای مادام العمر قابل تجدید خواهد بود.

مهمترین راه های اخذ انواع پاسپورت ترکیه

  • با اقامت در ترکیه با قرارداد کاری به مدت پنج سال مستمر و بدون وقفه قابل دریافت است.
  • با خرید ملکی به ارزش کمتر از دویست و پنجاه هزار دلار آمریکا با تعهد عدم فروش آن قبل از گذشت سه سال از تاریخ خرید آن.
  •  ازدواج با یک شهروند ترکیه با اثبات واقعی بودن این ازدواج و به منظور اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه نیست.
  • این امر با ایجاد سرمایه گذاری تجاری با سرمایه حداقل پانصد هزار دلار آمریکا امکان پذیر است.
  • موارد استثنایی و خاصی وجود دارد که در آنها پاسپورت ترکیه اعطا می شود.

علت پر طرفدار بودن پاسپورت ترکیه برای سرمایه گذاران نسبت به سایر پاسپورت ها

زیرا ترکیه از قدرت اقتصادی منحصر به فردی در سطح جهانی برخوردار است و اقتصاد این کشور علاوه بر ثبات سیاسی، همچنان بهترین نتایج را کسب می کند.

اشغال موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور در میانه قاره های این جهان، زیرا مشرف به مهمترین دریاها است.
امکان ایجاد یک سرمایه گذاری متمایز و کسب بالاترین بازده سرمایه گذاری بر اساس آنچه ترکیه از عناصر موفقیت خود دارد.
دستیابی به آن آسان در نظر گرفته می شود و این برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان است.

پس پاسپورت ترکیه با توجه به تمامی مزیت های ذکر شده علاوه بر داشتن انواع مختلف، یکی از بهترین پاسپورت های دنیاست.

از شما عزیزان که تا پایان محتوا انواع پاسپورت ترکیه در سایت ترامند با ما همراه بودید، متشکریم.

در این مقاله از ترامند می توانید با مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه آشنا شوید. توجه داشته باشید که نداشتن هر کدام از مدارک می تواند روند اداری دریافت پاسپورت شما را به تاخیر بیندازد. پس برای اینکه برنامه مهاجرت و دریافت پاسپورت ترکیه شما با مشکل مواجه نشود این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

چرا پاسپورت ترکیه؟

پاسپورت ترکیه به هدفی تبدیل شده است که بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان هنگام حضور در ترکیه به دنبال آن هستند تا از مزیت های آن و رتبه جهانی آن بهره مند شوند؛ زیرا به موقعیت پیشرفته ای دست یافته است.

چرا پاسپورت ترکیه؟
تمایل به دریافت آن پس از فراهم نمودن تسهیلات فراوان توسط دولت ترکیه جهت کسب فرصت سرمایه گذاری ممتاز و امکان اخذ تابعیت ترکیه از طریق این سرمایه گذاری در صورت داشتن شرایط مقرر زیاد شده است.
اما سوالاتی همچون چگونه می توان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد؟ چه مدارکی برای این مورد نیاز است؟ مهم ترین مزایایی که برای دارنده آن فراهم می کند چیست؟ممکن است برای شما ایجاد شود که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

انواع پاسپورت ترکیه

پاسپورت معمولی یا قرمز که برای همه شهروندان و اعضای جامعه حتی خارجی هایی که تابعیت دوگانه ترکیه دارند در نظر گرفته شده است. این پاسپورت ده سال اعتبار دارد.
پاسپورت دیپلماتیک را که رنگ مشکی دارد، فقط گروه های خاصی از جمله نمایندگان مجلس، وزرا، روسای جمهور جمهوری، وزرای سابق و سفرا دریافت می کنند.

انواع پاسپورت ترکیه
پاسپورت مخصوص یا پاسپورت سبز. دسترسی به وزرا، کارمندان دولتی، نمایندگان مجلس و بازنشستگان محدود است.
پاسپورت مهر شده یا خاکستری توسط کلیه کارمندان دولتی خارج از مرزهای دولت ترکیه در داخل ادارات ترکیه اخذ می شود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه

می توان به کمک سایت های مهاجرتی مطمعنی نظیر ترامند در ترکیه وقت رزرو کرد و سپس هزینه و هزینه های اخذ پاسپورت ترکیه را با ارسال از طریق پست پرداخت کرد.
در مرحله بعد برای انجام مصاحبه حضوری باید به اداره مربوطه مراجعه کرده و کلیه مدارک و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید که برجسته ترین آنها عبارتند از:

  • شناسنامه شخصی علاوه بر کپی آن.
  • عکس های شخصی و پاسپورت قدیمی در صورت وجود.
  • رسید هزینه های پرداختی از طریق پست.
  • سندی که نشانی محل سکونت فعلی را ثابت کند و در نهایت فرمی برای تکمیل اطلاعات شخصی مورد نیاز.

پس از انجام تمامی مراحل، پاسپورت به آدرس داده شده ارسال می شود و حداکثر سی روز بیشتر طول نخواهد کشید.

مهم ترین مزیت های اخذ پاسپورت ترکیه

  • کسانی که پاسپورت ترکیه دارند می توانند بدون شرط اخذ ویزا وارد 77 کشور شوند.
  • کسانی که این پاسپورت را ندارند می توانند با اخذ ویزای transit در لحظه ورود به خاک کشوری که به آن سفر می کنند وارد 33 کشور شوند.
  • همچنین با اخذ ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین امکان ورود به 8 کشور جهان وجود دارد.
  • بلافاصله پس از اخذ تابعیت ترکیه می توانید برای پاسپورت ترکیه اقدام کنید.
  • دارنده پاسپورت ترکیه می تواند مانند هر شهروند ترکیه ای از برنامه های بازنشستگی بهره مند شود.
  • دارنده این گذرنامه می‌تواند در همه نوع انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود در رای‌گیری شرکت کند.
  • از طریق این پاسپورت می توان کلیه حقوق و خدمات پزشکی را که یک شهروند ترکیه کسب می کند به دست آورد.
  • او از مهمترین فرصت های آموزشی ارائه شده توسط دولت برخوردار خواهد شد. این همچنین می تواند پاسپورت را مادام العمر تمدید کند.

مهم ترین راه های اخذ پاسپورت ترکیه

تا به اینجای محتوا با پاسپورت ترکیه و مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه آشنا شدیم. حالا به مهم ترین راه هایی که می توانیم از طریق آنها پاسپورت ترکیه را دریافت کنیم می پردازیم.

مهم ترین راه های اخذ پاسپورت ترکیه

  • با اقامت ترکیه با قرارداد کاری به مدت پنج سال متوالی.
  • ازدواج با یک شهروند ترکیه که تابعیت ترکیه را دارد.
  • خرید ملک به ارزش کمتر از دویست و پنجاه هزار دلار آمریکا.
  • اگر فرد دارای اصل و نسب ترک باشد.
  • ایجاد سرمایه گذاری تجاری حداقل پانصد هزار دلار آمریکا.

البته توجه داشته باشید که با توجه به متغییر بودن قیمت ها، مبالغ ذکر شده ممکن است که تغییر کرده باشدف در نتیجه قبل از هر گونه اقدامی از قیمت ها اطمینان پیدا کنید.

ایرانیان چه راه هایی را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب می کنند؟

اکثریت قریب به اتفاق مردم ترجیح می دهند با خرید املاک و مستغلات پاسپورت ترکیه را دریافت کنند، زیرا این کار مزایای زیادی برای صاحب آن به همراه دارد، زیرا او می تواند آن را به عنوان محل سکونت به ویژه در یک محیط با ثبات و امن مانند دولت ترکیه انتخاب کند.

می توان سرمایه گذاری کرد و بازدهی مفیدی را به دست آورد، زیرا ترکیه همه ابزارهایی را دارد که به دستیابی به آن منجر می شود، که نشان دهنده اقتصاد توسعه یافته، شرایط سیاسی باثبات، توسعه عمومی که ترکیه در حال تجربه است، زیرساخت هایی است که در حال توسعه است. روشی چشم نواز و افزایش تعداد پروژه های بزرگ که شهرت بین المللی گسترده ای به دست می آورند.

قیمت املاک و مستغلات در ترکیه مناسب و مناسب است و این همان چیزی است که بسیاری از سرمایه گذاران املاک در سراسر جهان را مجبور به این اقدام کرده است، به خصوص که این موضوع با کیفیت بالای املاک در ترکیه همراه است.

دولت ترکیه تسهیلات زیادی برای خارجی هایی که مایل به داشتن املاک و مستغلات در ترکیه هستند فراهم کرده است، مانند کاهش مالیات، سهولت مراحل مالکیت و تضمین های بزرگ.

بازار املاک و مستغلات شاهد تنوع گسترده ای است که به سرمایه گذار آزادی انتخاب می دهد.
در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که پاسپورت ترکیه به دلیل اسرار و امتیازاتی که دارد، یکی از ممتازترین گذرنامه‌های دنیا محسوب می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

فرم درخواست با حروف لاتین بدون هیچ گونه اشتباه و اصلاحی پر شده است. کاندیدای تابعیت ترکیه باید خودش فرم را تکمیل کند یا می تواند به یک نماینده برای تکمیل آن اعتماد کند.

اگر پاسپورت باید ترجمه شود، ترجمه باید محضری باشد. در صورت ارائه درخواست خانواده برای شهروندی ترکیه، گذرنامه همه اعضای متقاضی الزامی است.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

اگر متقاضی اصلی طلاق گرفته باشد، همسر سابق وی واجد شرایط ورود به درخواست خانواده برای شهروندی ترکیه نیست. فرزندان متقاضی طلاق واجد شرایط شهروندی ترکیه هستند.

با این حال، رضایت والدین دوم در این مورد باید جلب شود. گواهی ازدواج در صورتی که خانواده ای متقاضی شهروندی ترکیه باشد. گواهی تولد یا سایر اسنادی که روابط خویشاوندی بین اعضای خانواده را تأیید می کند. دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت تکمیل شده  و “گواهی اقامت سرمایه گذار”.

ترکیه کشور همسایه ایران به دلیل نزدیکی، آداب و رسوم، فرهنگ و همچنین موقعیت سیاسی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود، در سال های اخیر علاوه بر گردشگران بسیاری از سراسر جهان، تعداد زیادی از ایرانیان را برای اقامت به سوی خود جذب کرده است.

اقامت ترکیه از طریق گردشگری یکی از روش هایی است که در سال های اخیر توانسته است تعداد زیادی از ایرانیان را برای اخذ اقامت ترکیه راهنمایی کند.

شایان ذکر است اخذ اقامت توریستی کوتاه مدت با سفر توریستی متفاوت است. گردشگران ایرانی بدون ویزا می توانند 3 ماه (هر نیم سال) یعنی هر 6 ماه 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند و در این مدت ایرانی ها نیازی به ویزا نخواهند داشت.

یکی از راه های تضمین شده برای اخذ شهروندی ترکیه، خرید ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار آمریکا است، اما اجاره ملک برای اخذ اقامت موقت ترکیه کافی است.

افرادی که قصد اقامت طولانی تری (بیش از 6 ماه) در ترکیه را دارند. ) می تواند این کار را انجام دهد. با اجاره ملک در ترکیه برای اقامت توریستی کوتاه مدت (یک ساله) اقدام کنید. لازم به ذکر است افرادی که یک سال اقامت توریستی در ترکیه دارند اجازه فعالیت اقتصادی ندارند.

از شما عزیزان که تا پایان محتوا شیوه های اخذ شهروندی ترکیه با ترامند همراه بودید، کمال تشکر داریم.

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)