آکواريوم سي لايف استانبول ، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا

17 خرداد 1399
0 دیدگاه
آکواريوم سي لايف استانبول ، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا

آکواريوم سي لايف استانبول ، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌ها در اروپاست که می‌توانید در سفر به استانبول به سراغش بروید.

در این آکواریوم با دنیای کوسه‌ها، لاکپشت‌ها، ستاره‌های دریایی و صدها گونه‌ی جانوری دیگر آشنا می‌شوید.

سي لايف استانبول جایی است که می‌توانید با دنیای دریاها و اقیانوس‌ها آشنا شوید و موجودات خارق‌العاده‌ای را از نزدیک ببینید.

جایی که هم یاد می‌گیرید و هم سرگرم می‌شوید.

طول راهروی این آکواریوم ۸۳ متر است و به هنگام راه رفتن در آن زاویه دیدی ۲۷۰ درجه‌ای برای تماشای موجودات دوست‌داشتنی دریایی در اختیار دارید.

به‌طورکلی ۲۱ منطقه مختلف در این آکواریوم به چشم می‌خورند که در آن‌ها ۱۵۰۰ ماهی و موجود دریایی در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

اخذ شهروندی ترکیه

آکواريوم سي لايف استانبول

معرفی آکواريوم سي لايف استانبول

از جمله مجموعه‌های سی لایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگ‌ترین مجموعه کوسه اروپا  راهروی اقیانوسی و زیرآبی سی لایف لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ‌ها در استخر تجربه تماشای غذادهی به ماهی‌ها بخش تفریح و سرگرمی کودکان: کودکان در این بخش ماهی رویایی و خلاقانه خود را نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌کنند، سپس با اسکن گرفتن از آن در اسکنر چندرسانه‌ای، می‌توانند ماهی را که به‌صورت انیمیشنی و چد بعدی در آکواریوم دیجیتال به حرکت در می‌آید را ببینند.

آکواریوم سی لایف در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد.

 

شهرت آکواريوم سي لايف

این آکواریوم در یکی از مشهورترین و مهم‌ترین مراکز خرید که در قسمت اروپایی استانبول است، یعنی مرکز خرید فروم قرار داشته و پنجمین آکواریوم بزرگ دنیاست که تونل طویلی به طول 83 متر در اروپا را دارد. با آکواریوم سی لایف استانبول از بزرگ‌ترین مخزن اقیانوسی دنیا، تمام دنیای زیر آب را از نزدیک ببینید. در این آکواریوم می‌توانید موجوداتی مثل ستاره‌های دریایی را لمس کرده و یا با آن‌ها غواصی کنید و به آن‌ها غذای دهید. تفریحات بسیاری در این آکواریوم ارائه شده که در ادامه هرکدام را معرفی می‌کنیم.

در آکواریوم سی لایف هر نوع تفریحی برای هر سن و سال پیدا می‌شود.

همچنین در آن یک جنگل گرمسیری با پوشش گیاهی گرمسیری اما درختان مصنوعی قرار داشته که بسیار زیبا و دیدنی است.

توریست‌ها و گردشگران تور استانبول می‌توانند علاوه بر بازدید از آکواریوم از جنگل گرمسیری نیز دیدن کنند.

 

موجودات دریایی آکواریوم سی لایف استانبول

آکواریوم سی لایف بیشتر از 47 مخزن نمایش داشته که به طور کلی پانزده هزار موجود دریایی از 21 منطقه در آن زندگی می کنند.

این آکواریوم بزرگ و زیبا چهار قسمت مختلف دارد که به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند : قسمت کوسه‌ها قسمت ستاره‌های دریایی قسمت میگوها قسمت خرچنگ‌ها آکواریوم سی لایف استانبول بزرگ‌ترین مجموعه از کوسه‌های اروپا را به توریست‌ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول نشان می‌دهد

مثل ببر کوسه ماسه‌ای، بیل کله، کوسه گورخری، گیتار ماهی خم دهان، کوسه خاکستری و … .

یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این آکواریوم این است که به بازدیدکنندگان و گردشگران اطلاعات کامل و با جزئیاتی درباره موجودات آبزی می‌دهد.

وب سایت ترامند ، انجام امور مهاجرتی ترکیه

 امکانات تفریحی در آکواریوم سی لایف

این آکواریوم علاوه بر ماهیان بسیاری که داشته، کلی سرگرمی و امکانات رفاهی داشته تا بتواند تمام روز بازدیدکنندگان را سرگرم کند.

در آکواریوم سی لایف استانبول می‌توانید همراه با ماهیان و حتی بعضی از کوسه‌ها شنا کنید. اگر غواصی را دوست ندارید، غذا دادن به ماهیان را امتحان کنید. کودکان عاشق غذا دادن به ماهیان هستند.

قسمت بسیار مفرحی که می‌تواند برای کودکان توریست‌ها و گردشگران تور ارزان استانبول مناسب باشد، قسمت بازی و نقاشی است. در این قسمت باید از روی ماهی‌ها و حیوانات دریایی نقاشی کشیده

و کارکنان این نقاشی‌ها را اسکن می‌کنند و در تلویزیون پشت آکواریوم نشان می‌دهد. این نقاشی‌ها با نرم‌افزار انیمیشن ادیت می شود و کودکان فکر می کنند موجودی که ساخته اند زنده است.

چرا باید آکواریوم سی‌لایف را انتخاب کنیم؟

در شهر استانبول چندین آکواریوم دیگر وجود دارند. که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آکواریوم استانبول اشاره کرد.

اما دو نکتۀ مهم سی لایف را از دیگر آکواریوم‌ها متمایز می‌سازد. نکتۀ اول این است که  به لحاظ وسعت سی لایف بعد از آکواریوم استانبول در رتبه دوم قرار می‌گیرد و دومین نکتۀ مثبت آن، موقعیت جغرافیایی مناسب است.

شما برای بازدید از آن نیاز نیست که مسافتی طولانی را بپیمایید و از سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول دور شوید.

چندین فروشگاه بزرگ و مرکز خرید نظیر ایکیا در نزدیکی آکواریوم قرار دارند. همچنین ورودی آکواریوم در مرکز خرید معروف فروم قرار گرفته است.

 

راه‌های دسترسی به آکواریوم سی لایف

آکواریوم سی لایف در منطقه بایرام پاشا، محله کوجا تپه و خیابان پاشا قرار گرفته است. برای رفتن به آنجا می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

در ایستگاه مترو میدان تقسیم به سمت ایستگاه پایانی یعنی ینی‌کاپی بروید.

سپس از آنجا با استفاده از خط M1 و مسیر هاوالیمانی خودتان را  به ایستگاه کجاتپه برسانید.

در روبه‌روی ایستگاه مرکز خرید فروم را مشاهده می‌کنید همان‌طور که اشاره شد ورودی آکواریوم در آنجا قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه