پارک مینیاتورک استانبول ، تماشای بیش از ۱۰۰ جاذبه ترکیه

24 اردیبهشت 1399
0 دیدگاه
پارک مینیاتورک استانبول ، تماشای بیش از ۱۰۰ جاذبه ترکیه

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول مکان‌های دیدنی شهر توریستی استانبول آن‌قدر زیاد است که اگر فرصت شود که به این شهر سفر کنیم، مطمئناً در چند روز نمی‌توانیم به همه این مکان‌ها سر بزنیم. یکی از این مکان‌های هیجان‌انگیز مینیاتورک پارک استانبول است که آنقدر از جذابیت‌های خاص برخوردار است که همیشه در تورهای مسافرتی استانبول وجود دارد.

پارک مینیاتورک (Miniatürk Park) استانبول یک شهر مینیاتوری جذاب است، جایی که صدها اثر تاریخی در مقیاسی کوچک ساخته و در کنار هم قرار داده‌شده‌اند تا بتوانید همه‌ی آن‌ها را در کنار هم ببینید.

مهاجرت به ترکیه

در واقع اینجا همان شهر استانبول است البته در ابعادی بسیار کوچک‌تر! شاید در مدت چند روزی که در استانبول هستید فرصت بازدید از همه‌ی جاذبه‌های این شهر را نداشته باشید

در این صورت کافیست به پارک مینیاتورک بروید، اینجا پر از جاذبه‌هایی ست که ۲۵ برابر کوچک‌شده و با ماکت‌های مقاوم ساخته شده‌اند.

پارک مینیاتورک یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های استانبول است، تصور کنید همه جاذبه‌های نمادین ترکیه در یک جا جمع شوند! مطمئناً بازدید از همه‌ی جاذبه‌های تاریخی و ویرانه‌های باستانی ترکیه چندین ماه طول می‌کشد اما این پارک فرصتی ناب را به وجود آورده تا در عرض چند ساعت تعداد زیادی از این جاذبه‌ها را ببینید البته تعدادی از آثار امپراتوری عثمانی که در پارک به نمایش درآمده امروز در کشور یونان قرار  دارند و از آثار تاریخی ترکیه نیستند.

وب سایت ترامند ، انجام امور مهاجرتی ترکیه

فضای شگفت‌انگیز پارک مینیاتورک

فضای شگفت‌انگیز پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک در سال ۲۰۰۳ با ۶۰ هزار مترمربع مساحت افتتاح شد و در آن قسمت‌هایی برای ماکت‌ها، فضای سبز، فضای سرپوشیده، استخر و پارکینگ در نظر گرفته شد.

فرقی نمی‌کند که به تنهایی به این پارک بروید و یا به طور خانوادگی، مطمئناً بعد از بازدید از این پارک تحت تأثیر فضای شگفت‌انگیز آن قرار می‌گیرید، از مسیرهای سرسبز می‌گذرید و در مقابل خود جاذبه‌ای شگفت‌انگیز را می‌بینید که با ریزترین جزئیات طراحی‌شده است.

مینیاتورک ،یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری

این پارک امروز به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شده و مسافران زیادی در سفر به این شهر از آن دیدن می‌کنند.

پارک مینیاتورک استانبول که به اولین پارک مینیاتوری دنیا معروف است حدود ۱۲۲ اثر تاریخی را در خود جای داده است؛ جاذبه‌هایی مثل برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد که شکل و شمایل خاصی به پارک داده اند.

۵۸ تا از این آثار برای استانبول، ۵۲ تا برای آناتولی و ۱۲ تا برای قلمروی عثمانی هستند که امروز در خارج از ترکیه قرار دارند.

شاید اسم تعدادی از جاذبه‌های استانبول را زیاد شنیده‌اید و دوست دارید که معماری و نمای بیرونی آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید در این صورت پارک مینیاتورک شما را به این آرزو می‌رساند.

در این پارک به غیر از تماشای آثار تاریخی، تفریحات دیگری هم دارید، اینجا به عنوان یک جاذبه گردشگری معروف امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد که حتماً گردشی دلپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورند.

در گوشه‌ای از پاک یک آمفی‌تئاتر سرپوشیده با ظرفیت ۴۰۰ نفر هست که مخصوص نمایش آثار فرهنگی ست.

نظرتان با قایق سواری، زمین شطرنج، شهربازی مینی لند چیست؟

در قسمتی از پارک مغازه‌های صنایع دستی زیادی هست که حتی اگر قصد خرید هم ندارید تماشای آن‌ها مطمئناً جذاب است.

اگر احساس گرسنگی کردید در پارک رستوران‌هایی هست که غذاهای خوشمزه و ترکی سرو می‌کنند.

آدرس پارک

اگر قصد دارید که به استانبول ، شهر دیدنی‌های سفر کنید ، حتماً از قبل برای همه روزهای خود برنامه‌ریزی کنید.

یکی از روزها را برای بازدید از این پارک معروف در استانبول قرار دهید. بی‌شک از بازدید چنین مکانی لذت خواهید برد.

فرقی نمی‌کند چه سن و سالی داشته باشید. در هر سنی می‌توانید از آن لذت ببرید.

آدرس پارک مینیاتورک استانبول در منطقه سوتلوجه، در شمال شرقی شاخ طلایی است.

که می‌توانید از اتوبوس‌های میدان تکسیم استفاده نمایید.

ساعت بازدید از پارک مینیاتورک

از ویژگی‌های این پارک این است که شما حتی اگر بخواهید تمامی بناهای استانبول را با داشتن زمان کافی بازدید کنید، باز هم نمی‌توانید تمام زوایای آن را بررسی و مشاهده کنید.

اما در این مجموعه به راحتی می‌توانید از همه نمای بیرونی مکان‌های مختلف استانبول دیدن نمایید.

چنانچه تصمیم گرفتید که از این پارک مشهور در استانبول دیدن نمایید ، باید بدانید که ساعت بازدید از پارک مینیاتورک استانبول از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

 

مرکز خرید فروم در استانبول، بزرگ‌ترین مرکز خرید ترکیه

 

ارسال دیدگاه